Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fristående 99musik.se - Frågor & Svar

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-05-14 12:11
Ursprungligen av Valfrid:

Den där är saknad även på /mac, kan jag avslöja... Kolla vilken löjlig: ->

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-05-14 12:16

Framför allt kakaaaa!!!!

  • Medlem
  • 2009-05-14 15:25

word!

  • Medlem
  • 2009-05-15 12:03

Frebrik om det är en allmännyttig ideell förening så måste alla kunna få vara med.
värme

  • Medlem
  • 2009-05-15 13:32

Status just nu: Har fått föreningsbildarprotokoll som är underskrivet av Mein+Arete. Stadgarna landar i min mailbox via Volantiz lite senare idag skulle jag tro.

På måndag så skriver jag ut saker, tar kopior och får dem bevittnade, samt skickar in till skattemyndigheten. Hoppas att ha tid till det då.

  • Medlem
  • 2009-05-15 13:37

Stadgar vilar nu i min mailbox.

Gott!

  • Medlem
  • 2009-05-16 00:19

Ja. Förmodligen kommer det vara en separat förening som förvaltar själva forumet och namnet och ett annat som äger innehållet i 99musik. Innehållet ska ägas av medlemmarna.

Så förmodligen är vi rätt på det klara med de juridiska aspekterna.

/Mein

[edit] Alltså, inte spydigt skrivet. [/edit]

Senast redigerat 2009-05-16 10:57
  • Medlem
  • 2009-05-27 22:01

*plopp* Där åkte min bruna tumme ur, föreningsregistrationspappren är på väg till skattekontoret för att starta föreningen 99musik.

Ursprungligen av jgb:

*plopp* Där åkte min bruna tumme ur, föreningsregistrationspappren är på väg till skattekontoret för att starta föreningen 99musik.

Jag lägger päronkonjaken på kylning.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-28 10:38
Ursprungligen av jgb:

*plopp* Där åkte min bruna tumme ur, föreningsregistrationspappren är på väg till skattekontoret för att starta föreningen 99musik.

När kan man gå med?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 21:05
Ursprungligen av jgb:

*plopp* Där åkte min bruna tumme ur, föreningsregistrationspappren är på väg till skattekontoret för att starta föreningen 99musik.

kommer vi få köpa moms fria musik produkter?

måste köpa en Laphroaig inför helgen

Ursprungligen av olivetti:

måste köpa en Laphroaig inför helgen

Ta en Whisky från Orkneyöarna istället som smakar ännu mera bränd torv;
Highland Park. Gillar du Laphroaig kommer du älska den....

http://www.smad.se/provningar/provning%2020/index.htm

(Våldsamt Off-topic, men kunde inte låta bli)

Ursprungligen av Goflorp:

Ta en Whisky från Orkneyöarna istället som smakar ännu mera bränd torv;
Highland Park. Gillar du Laphroaig kommer du älska den....

http://www.smad.se/provningar/provning%2020/index.htm

(Våldsamt Off-topic, men kunde inte låta bli)

tack för tipset
ska testa i helgen

eh, jag är också med, naturligtvis

Ursprungligen av Goflorp:

Ta en Whisky från Orkneyöarna istället som smakar ännu mera bränd torv;
Highland Park. Gillar du Laphroaig kommer du älska den....

http://www.smad.se/provningar/provning%2020/index.htm

(Våldsamt Off-topic, men kunde inte låta bli)

har smakat och gillar
men inte smakar den mer torv o tjära än Laphroaig
var ju nästan len o mild i jämförelse
köpte 15 årig

Ursprungligen av olivetti:

har smakat och gillar
men inte smakar den mer torv o tjära än Laphroaig
var ju nästan len o mild i jämförelse
köpte 15 årig

Smaken är som baken. Vet många som "gått över" från Laphroaig till Highland Park.
Bland annat min svåger... Smaken är iaf lite annorlunda och själv föredrar jag Highland....
15 årig lät som en riktigt smaskig årgång....

För att bli lite ON Topic.

Jobbas det mot ngt "Releasedatum" för 99Musik ? Elelr är det än så att det tas ett steg i taget.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-28 11:45

När kan man läsa stadgar säger jag!!

Jag vill se dem av princip.. när ska första medlemsmötet hållas.. valberedning finns sånt.. hur går det till att få posterna tillsatta..

  • Medlem
  • 2009-05-28 14:53
Ursprungligen av sid.64:

När kan man läsa stadgar säger jag!!

Jag vill se dem av princip.. när ska första medlemsmötet hållas.. valberedning finns sånt.. hur går det till att få posterna tillsatta..

Det här är vad som har skickats till skatteverket.
Stadgar: http://c64.org/~jgb/99musik_stadgar.pdf
Konstituerande möte: http://c64.org/~jgb/99musik_konstituerande.pdf

Valberedning behövs ingen eftersom styrelsen redan är utsedd. Det blir som vi har sagt vi som är admin/mods för 99musik, samt syked som är styrelsen. Till att börja med. syked jobbar med föreningar dagligdags, så han har bra koll på sådant när vi andra kan brista där. Se protokollet för konstituerande möte.

Ett sådant möte är en förutsättning för att skapa en förening och registrera den, därför har vi gjort det som det är just nu.

När första medlemsmötet blir har jag ingen aning om, det som är viktigast att få ordning på är att få flytten gjord så att vi står på egna ben och kan arbeta på riktigt med forumet. Tidigast framåt hösten skulle jag säga, särskilt med tanke på takten som det har gått hittills.

Saker tar tyvärr alltid längre tid än man tror när alla är utspridda över landet samt är upptagna med sina vanliga liv också.

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-28 13:26

Eller så får ni odla gräs i garderoben som vanligt folk och koka potatis i garaget..... jordbruk för spannmålet!! DIY någon??

Elegant här i skogen!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-28 15:00

Bra...

firmatecknare var för sig.. brukar man göra så... klart det är ju lite smidigare.. och bokslutet måste granskas och revideras.. ansvars frihet på stämman

inge konstigt vad jag ser

var betalar jag?? JAG ÄR MED

Ursprungligen av sid.64:

firmatecknare var för sig.. brukar man göra så... klart det är ju lite smidigare.. och bokslutet måste granskas och revideras.. ansvars frihet på stämman

Det är ganska vanligt vad jag vet, just för den praktiska aspekten.

I övrigt ser det ju ganska standardmässigt ut. Dags att hårdstudera Konsten att manipulera ett sammanträde då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 16:52
Ursprungligen av false messiah:

I övrigt ser det ju ganska standardmässigt ut. Dags att hårdstudera Konsten att manipulera ett sammanträde då...

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-05-28 16:07

man brukar vällan ha kassan på flera konton när det är stora pengar... med olika många firmatecknare i förening tripp trapp typ. det sista lilla är var för sig.

Ähh kvittar ju.. finns vällan inga pengar i kassan ännu.. och lär ju inte gå att ändra på heller förens nästa konstituering så...

  • Medlem
  • 2009-05-28 16:35

Well, det lär dröja innan det blir en stiftelse av detta.

Dom pengar som kommer in lär inte imponera på någon annan än den som ska pröjsa för driften.

/Mein

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 21:09

jag är gärna tolk och utrikes-PR

(pr betyder inte alls "page ranking")

  • Medlem
  • 2009-06-06 18:43

Just nu väntar vi på att få besked om att skatteverket har fixat föreningen enligt de papper som har skickats in.

Hur ser planeringen ut?

Just nu väntas det på skatteverket förstår jag, men vad är nästa steg, och hur många steg återstår innan vi kan vara loss?

  • Medlem
  • 2009-06-18 11:16

Föreningen registrerad! Fick pappren i tisdags.

Skall kolla med Björnström vad han tycker är nästa steg, eftersom det är han som sitter på allt så är det han som sätter villkoren.

Han har ju skrivit att föreningen ska vara "livskraftig" så jag antar att han vill se en rejäl grupp medlemmar och en god ekonomi.

Bevaka tråden