Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter man upplösning på iphonen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill byta upplösning på kameran, bilderna blir för små, och definitivt inga 2 megapixlar!

Helst vill jag ju ha full kvalitet!

Har en 3g, om det spelar nån roll!

Det finns bara en upplösning vad jag vet:

Bilderna är 1200x1600 pixlar. 1200x1600 = 1 920 000 pixlar ≈ 2 miljoner pixlar = 2 megapixels.

Har du ens brytt dig om att kolla bildernas storlek i ett program som kan visa pixelbredd och pixelhöjd?

Ja. alltså, somliga bilder har den upplösningen du talar om. Men de jag talar om har 640*480, utan att jag har ändrat upplösningen (vad jag vet).

Varför den sura tonen?

Då har du en bug - ett fel i luren. Om det är bilder du mailat etc så förstår man ju, men om dom är så små när du tankar in bilderna via USB - alltså "tömmer" nallen - då är det fel/bug.

(ursäkta den sura tonen - jag hade just sprungit och letat försvunna nycklar då ungen tappade en liter mjölk som sprack på parketten och jag slog tån i tröskeln och...det är svårt att förklara vad som hände strax före jag besvarade denna tråd nu har jag kommit till sans igen och insett att vi alla strax ska dö (1-80 år) och att allt var trivialt...det var bara mitt nervsystem som tog över ett tag...:))

Ursprungligen av HongKongKopian:

Ja. alltså, somliga bilder har den upplösningen du talar om. Men de jag talar om har 640*480, utan att jag har ändrat upplösningen (vad jag vet).

Varför den sura tonen?

Hmm. Är det nån annan här som känner igen det? Är det månne en känd bugg?

Och svar ja, det är tankat med usb-kabeln.

Ja, dåliga dagar kan vi alla ha!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-13 00:04
Ursprungligen av HongKongKopian:

Hmm. Är det nån annan här som känner igen det? Är det månne en känd bugg?

Och svar ja, det är tankat med usb-kabeln.

Ja, dåliga dagar kan vi alla ha!

Vet en kompis som har samma fel. Kanske inte jag har att göra med, men om du vill ta användbara bilder, varför förlita sig till iPhones kamera?
Tyvärr vet jag inte hur man löser det men du är ju som sagt inte den ända. Testa apple support eller att kanske ladda i ny firmware?

Det här beror på hur man tar ut bilderna från telefonen. Mailar man dom direkt från luren så förminskas storleken. Kolla upplösningen på bilderna om du plockar ut dom direkt till datorn med något bildinsamlingsprogram eller liknande. Det är en dålig feature att bildernas storlek ändras utan att man kan påverka själv anser jag.

har aldrig hört talas om tidigare överhuvudtaget. Hur tittar du på bilderna när du tankat över dom? Vilket program? Har du OS X/Widows? detaljer kan hjälpa till ibland..

Ursprungligen av kjelle:

har aldrig hört talas om tidigare överhuvudtaget. Hur tittar du på bilderna när du tankat över dom? Vilket program? Har du OS X/Widows? detaljer kan hjälpa till ibland..

Och hur tar du bilderna? med iPhones egen kamera-app eller darkroom eller ngt annat?

1
Bevaka tråden