Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Classic 120 gb - innehåller filer som används av ett annat program

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en 120 gb Classic i julklapp till mig själv. Läste alla instruktioner noggrant och började ladda den med musik. Dag tre fick jag följande felmedd. i Itunes 8;

"iTunes kan inte läsa innehållet i iPodenheten XXXs iPod. Gå till fliken Sammanfattning i iPod-inställningarna och klicka på Återställ så återställs iPod till fabriksinställningarna".

Dilemmat är bara att när jag gjort det fick jag nästa felmeddelande;

"iPod-enheten "iPod" kan inte återställas eftersom den innehåller filer som används av ett annat program."

Gjorde reset 15 ggr, installerade om Itunes, startade om bytte USB-port, men inget hjälpte. Ipoden dyker upp i iTunes utan dedikerat namn och är ej åtkomlig. Trycker jag Eject får jag samma svar som ovan. Har en helt ny dator som är helt uppdaterad vad gäller mjukvara mm.

Bytte den på SIBA i mellandagarna och fick en ny OCH HAR NU SAMMA FEL PÅ DEN NYA iPoden. Har läst diskussionsforum utan framgång. Den visar att 35 gb är upptaget men innehåller ingen musik, bilder, film, inga filer överhuvudtaget....Finns det något att göra eller skall jag byta spelare igen?

Eftersom samma, udda, problem uppstår varje gång så hade jag prövat det hela i en annan dator.
Funkar inte det heller är det väll bara att byta igen, och börja med att koppla in den i en annan dator, för att försäkra dig om att problemet inte ligger i datorn.
Har fått byta ut ett antal iPods, bland annat en 120 GB classic, men inte på grund av detta, verkar nästan orimligt att du skulle få två stycken likadana DOA.

1
Bevaka tråden