Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar Telia-loggan ibland

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Sedan ett par dagar tillbaka så tappar jag Telia-loggan längst upp till vänster då och då. Starta om telefonen och Airplane-mode får den tillbaka.

Någon annan eller bara mig?

Rickard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-15 17:21

även jag har råkat ut för det denna vecka, vad händer?

Då är det Telia som strular. Tack!

Same here. Den kommer och går...den där loggan.

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2009-01-15 21:47

samma här..märkligt..någon som vet när telia släpper mms?

Ursprungligen av conecone:

samma här..märkligt..någon som vet när telia släpper mms?

Javisst, vi är flera som vet.
Men vi har lovat att inte sprida det vidare förrän folk lär sig söka trådar som tar upp ämnet man vill diskutera och posta sina frågor i rätt tråd och inte helt randomly i vilka trådar som helst.

Samma här.
Telia loggan försvinner lite då och då.

För mig funkar det dock inte att starta om telefonen eller sätta den fram och tillbaka i flight-mode för att få tillbaka telia loggan. Den är endast där när den känner för det.
Detta gäller vid både egde och 3g.

Någon som har en aning om vad det kan vara? 90 200 hade det iaf inte..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-15 22:08

Samma här, dock endast när jag har Edge. Vid 3G är den där.

90200 får du inte många svar av och speciellt inte ang iphone... har fått olika svar varje gång jag ringde dit innan inköpet av iphone, oerhört inkompetenta.

ang ämnet i tråden: min logga har inte hoppat vad jag har sett.

/andreas.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-19 14:42

Vad står det när telia loggan försvinner? Står det fortfarande telia som operatör?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 16:16

Samma här. När jag rör mig i ett visst område (Bromma, där jag bor), så har jag ingen TELIA-logga utan bara E (iPhone 2g). När jag däremot är i skolan (Östermalm) så står Telia precis som vanligt. Har ni andra det likadant, att det beror på var man befinner sig?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-01-19 16:57

Det verkar nästan bero på mot vilken basstation som man är kopplad mot. Men inte det heller förklara vad som händer. Telia-loggan syns en halv sekund och sedan försvinner den. Texten i Inställningar försvinner också. För mig händer det bara med EDGE men inte med 3G.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-19 21:34

Har ni testat att ringa Telia och felanmäla?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-20 03:22

Det verkar konstigt eftersom telia loggan visas om iPhone hittar ett nätverk som finns i listan på iPhonen. Om nätet inte finns i listan på iPhonen så visas endast namnet. Kan vara ett fel på masten eller så är det något fel på iPhonen men det är relativ många som har det är det nog Telias fel.

//Rob

Idag började problemen för mig också.

Händer både när jag är på Edge, 3g samt wlan

Bifogar screenshot om det är någon som undrar hur det ser ut

Edit: Kan vara värt att nämna att det inte varit några problem att ringa trots detta...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-21 12:53
Ursprungligen av jacoblo33:

Idag började problemen för mig också.

Händer både när jag är på Edge, 3g samt wlan

Bifogar screenshot om det är någon som undrar hur det ser ut

Edit: Kan vara värt att nämna att det inte varit några problem att ringa trots detta...

Vad är det för hack som du har installerat? Är det från RipDev så skulle jag inte installera det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad är det för hack som du har installerat? Är det från RipDev så skulle jag inte installera det.

//Rob

Aldrig livet. Provade en av deras program till min gamla iPhone och det var ett stort misstag.

Det är ett winterboard "tema" som heter Homescreen (http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16789820&p=1) och har aldrig varit något problem. Så nästan helt säker att det inte är kopplat till logga-problemen

  • Medlem
  • 2009-01-23 13:51

Den tappade loggan hänger inte ihop med några installerade program eller om man är ansluten till ett trådlöst nätverk!

Min började försvinna när jag var hemma (södra Stockholm) men funkade på jobbet (Kungsholmen). Var i bryssel i veckan och där visades operatörsloggan också. Idag tillbaka på jobbet och INGEN logga!

Kan inte vara annat än Telia som har något fel i sitt system!

Peter

Ursprungligen av cpes:

Den tappade loggan hänger inte ihop med några installerade program eller om man är ansluten till ett trådlöst nätverk!

Min började försvinna när jag var hemma (södra Stockholm) men funkade på jobbet (Kungsholmen). Var i bryssel i veckan och där visades operatörsloggan också. Idag tillbaka på jobbet och INGEN logga!

Kan inte vara annat än Telia som har något fel i sitt system!

Peter

Jag tror det har med styrkan på signalen att göra. Fenomenet uppträder "bara" när 3G inte fungerar - då har man stapeln och ev. ett E. Vid full styrka och 3G, syns alltid Telia också. Så är det i alla fall på min lur .

  • Medlem
  • 2009-01-23 22:27

Tror inte det! Har haft en 2G under ett år och ALLTID haft loggan från Telia. Problemet började för någon/några veckor sedan.

2G problem med Telias nät trots allt?

Intressant tråd, att det är flera som har problem med Telias täckningen.
Jag tappar både Telia-logo och täckning. Fungerade att starta om några gånger, men nu verkar den förlorad på allvar "ingen service" står det. Misstänker att just min telefon kanske fått sig en törn och det är därför den strular på den fronten. Jag kan fortfarande använda WiFi etc så det är bara själva ringa och ta emot samtal som strular.

Jag har ringt och pratat med Telia och det var inget fel på mitt Sim-kort eller deras nät. Sim-kortet kan jag stoppa in i en urgammal Nokia och ringa med.
Jag har en iPhone 2G från N.Y. och den verkar ju helt omöjlig att få support på någonstans. Telia har bara support på sin 3G.

Man frågar sig om det verkligen inte kan vara något problem som ligger i Telias nät?
Känner de av 2G i nätet och stänger ute en tills man ruttnar ihop och köper en 3G?

Många verkar ha haft strul med sina 3G så jag är lite reserverad till det inköpet. När man sedan behöver byta batteri i telefonen så måste man lämna in hela telefonen, hur galet är inte det?

Förstår att Palm kommer ha en intressant produkt på marknaden snart, men jag vill ju att den är kompatibel med kontakter och iCal i Macen. Ett dilemma...

/millanaki

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 02:11
Ursprungligen av millanaki:

Intressant tråd, att det är flera som har problem med Telias täckningen.
Jag tappar både Telia-logo och täckning. Fungerade att starta om några gånger, men nu verkar den förlorad på allvar "ingen service" står det. Misstänker att just min telefon kanske fått sig en törn och det är därför den strular på den fronten. Jag kan fortfarande använda WiFi etc så det är bara själva ringa och ta emot samtal som strular.

Jag har ringt och pratat med Telia och det var inget fel på mitt Sim-kort eller deras nät. Sim-kortet kan jag stoppa in i en urgammal Nokia och ringa med.
Jag har en iPhone 2G från N.Y. och den verkar ju helt omöjlig att få support på någonstans. Telia har bara support på sin 3G.

Man frågar sig om det verkligen inte kan vara något problem som ligger i Telias nät?
Känner de av 2G i nätet och stänger ute en tills man ruttnar ihop och köper en 3G?

Många verkar ha haft strul med sina 3G så jag är lite reserverad till det inköpet. När man sedan behöver byta batteri i telefonen så måste man lämna in hela telefonen, hur galet är inte det?

Förstår att Palm kommer ha en intressant produkt på marknaden snart, men jag vill ju att den är kompatibel med kontakter och iCal i Macen. Ett dilemma...

/millanaki

Självklart har de ingen support på en 2G på Telia...

Hur ofta byter du batteri på din telefon?

Ursprungligen av zappee:

Självklart har de ingen support på en 2G på Telia...

Hur ofta byter du batteri på din telefon?

När man läser i forum förvånas man av mänden dryga inlägg, med besserwisser-fasoner, som görs. Så onödigt och otrevligt. Har ni alltid en "bad attitude" när ni möter eller pratar med andra människor? Var shyssta mot varandra istället. Postar man här så är det för att man har frågor som man vill ha vettiga svar på, inte spydiga kommetarer. Visa mer medmänsklighet nästa gång.

Klart jag vet och förstår att Telia inte supportar 2G. Någon annan borde däremot fånga upp en affärsidé (några få finns). När det blir aktuellt med batteribyte, vem vet när, köper jag hellre ett nytt batteri än en NY telefon. Självklart tycker jag det inte borde innebära ett verkstadsbesök på annan ort.

Problemet med tappad Telia-täckning är fortfarande olöst.

Sov gott och hoppas att du vaknar på rätt sida imorgon.

Ursprungligen av millanaki:

När man läser i forum förvånas man av mänden dryga inlägg, med besserwisser-fasoner, som görs. Så onödigt och otrevligt. Har ni alltid en "bad attitude" när ni möter eller pratar med andra människor? Var shyssta mot varandra istället. Postar man här så är det för att man har frågor som man vill ha vettiga svar på, inte spydiga kommetarer. Visa mer medmänsklighet nästa gång.

Klart jag vet och förstår att Telia inte supportar 2G. Någon annan borde däremot fånga upp en affärsidé (några få finns). När det blir aktuellt med batteribyte, vem vet när, köper jag hellre ett nytt batteri än en NY telefon. Självklart tycker jag det inte borde innebära ett verkstadsbesök på annan ort.

Problemet med tappad Telia-täckning är fortfarande olöst.

Sov gott och hoppas att du vaknar på rätt sida imorgon.

Du behöver ju inte köpa ny telefon när batteriet är slut, det har du nog missupfattat.
Man lämnar in den och får batteriet utbytt.

Man vinner:
en tät tfn
En tfn som inte har lösa luckor som ramlar loss
Det finns inte miljoners med undermåliga batterier från indien...
En sak mindre som folk kan "pilla med"

Man förlorar
Det blir ngt dyrare byta batteri
Man få lämna ifrån sig luren ett par dagar efter kanske 2 år....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 20:45
Ursprungligen av millanaki:

När man läser i forum förvånas man av mänden dryga inlägg, med besserwisser-fasoner, som görs. Så onödigt och otrevligt. Har ni alltid en "bad attitude" när ni möter eller pratar med andra människor? Var shyssta mot varandra istället. Postar man här så är det för att man har frågor som man vill ha vettiga svar på, inte spydiga kommetarer. Visa mer medmänsklighet nästa gång.

Klart jag vet och förstår att Telia inte supportar 2G. Någon annan borde däremot fånga upp en affärsidé (några få finns). När det blir aktuellt med batteribyte, vem vet när, köper jag hellre ett nytt batteri än en NY telefon. Självklart tycker jag det inte borde innebära ett verkstadsbesök på annan ort.

Problemet med tappad Telia-täckning är fortfarande olöst.

Sov gott och hoppas att du vaknar på rätt sida imorgon.

Det finns företag som reparerar iPhones i Sverige, visst inte så många men det finns. Du verkar ta för givet att det ska finnas överallt på en produkt som överhuvudtaget inte är tänkt för den svenska marknaden.

Visst kan det vara trevligt att byta batteri om det blir dåligt men det är ingen nyhet att Apple inte erbjuder det och ofta så hinner man byta telefon innan.

Nu kom plötsligt Telia-loggan tillbaka efter att ha varit frånvarande sedan uppstart av mobilen vid 07.30 imorse.

Har kommit fram till att det är 3g som är problemet. Har jag 3g täckning så syns Telia logon. Har jag inte det eller stänger av det i SBSettings så försvinner den.

  • Medlem
  • 2009-02-04 12:58

LOL eller inte!

Läste i någon annan tråd om täckningsproblem etc med 3G. Bland annat så nämdes att Telia delar 3G-nät med Tele2? och att det ibland dyker upp en annan carrier nämligen Swedish 3G eller liknande. Hur som helst så ställde det till problem och någon sa att ta ut SIM-kortet och gör rent det så funkar det igen. Sant eller inte?

Hur som helst, eftersom jag har en 2G och mitt SIM-kort har suttit i ungefär ett år. Tog ut kortet, blåste bort lite damm etc och startade telefonen utan SIM. Stängde av, satte dit SIM och startade om igen och vad händer.............jo den försvunna Telia-loggan är nu permanent tillbaka!

Har egentligen ingen förklaring och fattar inte hur det hänger ihop men faktum är att Telia-loggan är TILLBAKA!

Peter

Nu har den varit tillbaka i ett par dagar utan att jag gjort någonting.

Jag misstänker att detta inte bara gäller mig, utan att telia faktiskt har ordnat någonting..

1
Bevaka tråden