Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD läses inte...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God Morgon

Skulle titta på en film och det dröjde en stund men istället för att DVD-menyn kom upp så tyckte Minin att jag stoppat in en tom DVD-skiva, och undrade vad jag skulle göra.

Testade med en annan skiva, samma resultat. Bootade om, samma resultat.
Minin är knappt ett år. Kan det vara mjukvarufel - det har funkat oklanderligt tidigare. Minin är mitt mediacenter-tillika den enda DVD-spelaren. (Lagom till Jul och allt )

Jag har en 2 GHz core duo Mini med DL-brännare. Jag undrar om någon annan har haft problem med den optiska enheten på sin Mini.

Jag gissar på att dvd-enheten gett upp. Inte direkt ovanligt. Ibland kan det vara lasern som ballat ur för cd men inte dvd (eller tvärt om) - jobbar med olika våglängder. Har två st dvd-spelare som numera inte klarar cd/cd-rom men däremot spelar upp dvd/dvd-r.

Tillägg: skaffa en billig dvd-spelare på Clas-Olle eller närmsta el-lada för ett par hundringar för att rädda julen.

Jo, 300-400 spänn för en spelare på ICA MAXI kan rädda julen, kanske men den surfisen vill jag helst inte skriva om......:">

Det är ändå märkligt:
- Finder tycker att jag matat in en tom DVD - den vet alltså att det är en DVD, inte en CD
- Jag matade in en CD och iTunes startade och hittade all skivinfo på Gracenote
- Det går inte att spela CD. iTunes börjar hoppa mellan låtarna i men inget ljud kommer ut.

Det sistnämna pekar ju (igen) på hårdvarufel. Men den kunde ju ändå ta in tillräckligt för att iTunes skulle hämta information om skivan. Skumt.

Nyligen installerade jag XBMC, men det ska (väl) inte ha med saken att göra.

Tja, spelaren är ny (mindre än ett år) så det blir väl bara till att knalla iväg till säljstället - Humac - och be dem kolla upp den. men det blir först efter helgerna.

1
Bevaka tråden