Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone i Shanghai? Erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 09:39

Har en god vän som just nu befinner sig i Shanghai. Han är inte så insatt i mac-världen men har dragits med i iPhonehysterin som de flesta andra. Han är just nu på ett stort varuhus i den lilla byn och har kommit till en hel våning med iphones. Han hävdar att de säljer 1.1.1 bredvid 1.1.2.

Kan detta stämma? De börjar på 3.900SEK men han trodde att det skulle gå att pruta. Om det är riktiga grejer är det ju fantastiskt intressant framförallt med tanke på att 1.1.1orna börjar bli bristvara. Dessa telefoner måste väl vara importerade från USA... för det kan väl inte vara så att det har uppstått ett "hål" där telefoner rinner ut på iphonefabriken i Kina?

Finns det så bra kopior nu att en "lekman" skulle kunna bli lurad?

Vem vet?

Jag skulle gissa att dom är köpta i USA. Med den låga dollarn blir det ju ändå en fin vinst om dom säljs för 4000 kr.

Jag tror inte det finns kopior som är så bra att den som sett en iPhone tidigare skulle bli lurad, jag har i alla fall inte läst att det skulle finnas.

Skulle jag köpa en iPhone där så skulle jag försöka köpa en 1.1.1 som *inte* är upplåst, helst i en helt obruten kartong. Hellre göra det själv och veta vilken metod som använts än att köpa den färdigupplåst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-09 11:29
Ursprungligen av Adrian B:

Skulle jag köpa en iPhone där så skulle jag försöka köpa en 1.1.1 som *inte* är upplåst, helst i en helt obruten kartong. Hellre göra det själv och veta vilken metod som använts än att köpa den färdigupplåst.

I så fall skulle jag absolut bryta kartongen i affären, innan jag har betalat, så jag vet att det verkligen är en iPhone inuti.... Kartonger är ju lätt att kopiera...

Ursprungligen av ridax:

I så fall skulle jag absolut bryta kartongen i affären, innan jag har betalat, så jag vet att det verkligen är en iPhone inuti.... Kartonger är ju lätt att kopiera...

Heh, jo det är sant. Vore ju synd med en kartong med en sandsäck i

Fast har man hållit i en riktig iPhone-kartong vet man att dom sticker ut kvalitétsmässigt, jämfört med det mesta i förpackningsväg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 10:48

Tack för bra synpunkter som alltid Adrian! Ska skicka denna information vidare till Kina. Så får vi väl se om han kommer hem med ett fint skal!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-03 22:18

Kan tyvärr meddela att min vän inte vågade handla någon telefon i Shanghai. Det verkade för skumt helt enkelt. Case closed.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2008-06-24 20:46

Vart i Shanghai hittar man iPhone?

Jag skall snart till Shanghai och tänkte försöka hitta en iPhone till bra pris, i Bangkok finns de ju över allt men Shanghai är ju lite större och svårare att hitta i.
Någon som vet vart jag ska bege mig???

  • Medlem
  • 2008-10-30 16:13

Jag har en kollega som ska till shanghai snart. Funderade på om det gick att köpa en Iphone där. Filipp: Fick du köpt en iphone? Hur är det med 3G phone? Är den upplåst?
Mvh
Adam

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-30 21:59
Ursprungligen av addam:

Jag har en kollega som ska till shanghai snart. Funderade på om det gick att köpa en Iphone där. Filipp: Fick du köpt en iphone? Hur är det med 3G phone? Är den upplåst?
Mvh
Adam

Eftersom iPhonen inte officiellt säljs i Kina så är det nog bara fulimporterade telefoner där.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2008-11-03 09:20

Svårt

Hej!
Jag köpte för länge sedan, då inte iPhone 3G fanns och det var mycket lättare då. Vet inte riktigt läget i Shanghai nu, men så sent som ett par dagar innan OS började var jag i Shanghai senast och då fanns det bara massa hemska kopior som dom sa verkligen var original och de skulle ha flera tusen kronor. Men priserna har gått upp på importerad iPhone. 3G modellen kostar runt 6000 i Singapore, Kuala Lumpur och Bangkok där jag nyligen varit (GSM iPhone fick jag ner till 3800 i Bangkok). De köper iPhone 3G från Hong Kong, så det är nog där man hittar de billigaste olåsta mobilerna.

Men varför importera, med abonnemang får man ju ringa för pengarna också.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 23:01

En mobiltelefonreparatör i Stockhokm visade mig en iphone 3G som en kund lämnat in för JB mm. Köpt i Kina. Inget fungerande 3G. Roligt nog hade den miní-usb kontakt i botten vilket jag tror är lag i KIna nu för dom vill inte ha miljardvis med inkompatibla adapters på sopberget.

Föruom kontakten såg iphonen Ok ut men plasten som skyddade skärmen var blå och skrynklig. Asken liknade originalet. Den som åkt på den blåsningen berättar det nog inte här.

Shanghai är inte alls något bra ställe att köpa billig elektronik på. Rände runt i stan under en vecka i fjol. De intressanta modeller man ser på Cebit i Hannover hittar man inte i butik i Shanghai.

1
Bevaka tråden