Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken version behöver man av ipod touch?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-10-17 16:20

Skall köpa en touch.

Jag blir förbryllad av vilken jag skall köpa. Ser att det kan vara problem med vissa apps till 16 och 32.
Ni som har 8Gb touchen, har ni ont om plats? Jag har inte jättemycket musik och kommer att ha begränsat med filmer. Däremot program, filer och en del data.

Men vilken skall jag välja? 8,16 eller32Gb?

Vad menar du med att det är problem med program till iPod Touch 16GB resp 32GB ?

Jag har den "gamla" iPod Touch 8GB och den nya iPod Touch G2 16GB.
Det är ju den nya som är aktuellt för dig och när jag kollar vad jag har i min
Touch 16 GB så är det=

Ljud = 60 låtar - 381 MB
Video= 16 kortfilmer - 1,32 GB
Bilder= 1.255 bilder/foton - 809 MB
Program= 148 st program från AppStore - 1,69 GB
Övrigt= synk av bokmärken, e-postkonton etc - 187 MB

Min 16 GB Touch kom med 14,52 GB (ja, det kan ju variera en del) och det som jag har ledigt på den är ca 10 GB. Så nog är det gott om utrymme.

Jag har samma innehåll i min gamla Touch 8GB (kom med 7 GB) men där är det bara kvar 2,5 GB. Du kan väl göra lite beräkningar utifrån mina siffror.
Mitt råd är 16 GB. Du klarar dig kanske på 8 GB men det är ju lätt att man kommer på mer och mer som man gärna vill ha med och då räcker 16 GB bra.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-10-17 22:28

TAck för det utfyllande och snabba svaret. Jag tror det blir en 16.

Läste att vid vissa uppdateringar var det svårt att uppdatera jailbreakern. (om man nu går i den riktningen vad det lider).

Tror att 16 GB är ett mycket bra val.
Jaha, jailbreaking. Glömmer bort det eftersom jag inte har det själv. Tycker det är att krångla till sitt liv iaf för mig som inte är intresserad av att trixa fram och tillbaka.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-10-19 11:14

Jag kommer inte att använda det heller men det är viktigt att möjligheten finns tycker jag.

Ja, jag har också läst att det kan krångla ibland vid uppdateringar men det finns å andra sidan många som skriver om det här, så skulle du jailbreaka så finns ju Upplåsning
(Upplåsning - 99.se)

1
Bevaka tråden