Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder filändelsen .svg?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alle
Er der nogen der kender dette format?-Og hvordan man åbner det.
Det er vidst en präsentation lavet til smartboard eller lignende.
Filerne ligger i en mappe.
Se billede.

tacker.

vh
Mogens DK

Jag har ändrat rubriken. Försök sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.
Du skrev bara "Vad är detta?", och mappen innehåller ju även PNG- och XML-filer, men jag förmodar att det är SVG-filerna du undrar över.
/Mod

SVG - Wikipedia

Min gissning (utifrån imsmanifest.xml) är att det är SCORM-kompatibelt e-learning material. Används i webb-baserade e-learning system.

Verkar finnas lite gratis verktyg för att läsa dessa filer:

SCORM 1.2 Player
SCORM Player (kräver Adobe AIR)

Tacker

Funker desvärra ikke.."not a a scorm conformant"

Hur har du fått tag på filerna? Det måste ju finnas någon installationsbeskrivning, manual eller ReadMe-fil.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-10-13 16:24

Kan det vara en vanlig "Scalable Vector Graphics"-fil? I så fall kan den öppnas med inkscape, safari, adobe svg eller illustrator (tror jag).

Det er rigtig nok fra et e-learning forum for smartboards, men det er ikke en vanlig Notebook fil (Notebook er smartboard software). Måske er det et Microsoft producer project eller lign.?
hent evt. her:

http://www.filesavr.com/noasark

Zip filer kan drille lidt på Filesavr, jeg plejer at bruge stuffit expander

Har fundet problemet. Det er en Notebook fil (.vbk), men Safari udpakker af en eller anden grund filen til en mappe. När jeg downloader i windows er filen OK.
Tacker for hjälpen.

1
Bevaka tråden