Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano gen4

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-21 19:46

någon som har bilder på hur nya iPod nano gen4 kommer se ut? Vad finns de för rykten om designen:P

Senast redigerat 2008-08-21 20:20

Typ så här ska den väl se ut

källa
this is my website | Kevin Rose - blogg - New iPods Coming Very Soon

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-25 01:02

yes har sett bilden, undra om de är fejk eller äkta..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-25 11:05
Ursprungligen av HNK:

yes har sett bilden, undra om de är fejk eller äkta..

Utan tvekan fake,det där är inte Apple!

Ursprungligen av fedi-93:

Utan tvekan fake,det där är inte Apple!

Plötsligt kändes du inte så pålitlig längre :p;)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-15 15:59
Ursprungligen av PeeMaN:

Plötsligt kändes du inte så pålitlig längre :p;)

Den silvriga modellen med svart klickhjul är ASFUL,men dom andra ser okej ut! (speciellt den oranga):p

Ursprungligen av fedi-93:

Den silvriga modellen med svart klickhjul är ASFUL,men dom andra ser okej ut! (speciellt den oranga):p

Dålig smak
Silver är ju klart snyggast

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-22 11:09

Var kan man hitta den i stockholm över disk? Någon som vet? Jag behöver en ny mp3-spelare snabbt och pallar INTE vänta på leverans ifrån Apple. Jag tror inte en sekund på det där 2-4 dagar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-10 00:04

Den var nog äkta...
Apple Store (U.S.) - iPod nano

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-10 19:35

Jag tänker bara på Curvaceous Cell: New Au Infobars Shave Corners, Just Need Lube när jag ser den. iPoden är stilrenare (mest pga att den inte behöver så många knappar), men de liknar varandra en hel del tycker jag. Infobaren ser mer ut som en kudde/tvål.

Sitter med den på bilden nu Fick den idag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-12 13:37

JoakimJohansson:
Har du testat den med några tredjepartsprodukter som billaddare eller liknande? Funderar på att köpa en för att ha i bilen men måste veta om den laddar som tidigare Nano via firewire.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-13 12:01
Ursprungligen av Grandy:

JoakimJohansson:
Har du testat den med några tredjepartsprodukter som billaddare eller liknande? Funderar på att köpa en för att ha i bilen men måste veta om den laddar som tidigare Nano via firewire.

Det börjar komma lite rapporter om att det inte fungerar. Tex Apple - Support - Discussions - new nano will not charge in ihome ...

riktigt vacker produkt som allt annat dom gör ^^.

me.

Nej inte testat något. Bara mina Ultimate Ears hörlurar. Det är allt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-15 13:48

Den nya nanon är nice. Jag gillar att de gick tillbaka till den "gamla" formen, den nya var inte optimal att manöverera eller se på film med

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-16 09:18

Hmm, kopplade nyss in en sprillans Nano 4th gen.
Köpte den i New York.

Den vill inte svara på några knapptryckningar. Den är låst och visar hänglåsikonen hela tiden.

Kopplar man den till Apples originalladdare för äldre generationer så säger den att den inte passar ihop med det tillbehöret..

Kopplar man den till datorn så hittas den direkt, och det går utmärkt att synka och föra över musik till den. Den föreslog också att jag skulle uppgradera mjukvaran och det gjorde jag.
(Ja, det gjorde jag efter att jag förgäves försökt få igång den, den funkar inte med vare sig gammal eller ny mjukvara.)

Så fort man kopplar ur den, så återgår den till låst läge, och vill lite retfullt att jag ska välja språk.

Har jag missuppfattat nåt?

Nu sitter den på laddning via USB, kanske kan det få till det så småningom...

Det känns som om låsknappen hängt sig.

Vad gör jag nu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-16 10:05
Ursprungligen av valier:

Hmm, kopplade nyss in en sprillans Nano 4th gen.
Köpte den i New York.

Den vill inte svara på några knapptryckningar. Den är låst och visar hänglåsikonen hela tiden.

Kopplar man den till Apples originalladdare för äldre generationer så säger den att den inte passar ihop med det tillbehöret..

Kopplar man den till datorn så hittas den direkt, och det går utmärkt att synka och föra över musik till den. Den föreslog också att jag skulle uppgradera mjukvaran och det gjorde jag.
(Ja, det gjorde jag efter att jag förgäves försökt få igång den, den funkar inte med vare sig gammal eller ny mjukvara.)

Så fort man kopplar ur den, så återgår den till låst läge, och vill lite retfullt att jag ska välja språk.

Har jag missuppfattat nåt?

Nu sitter den på laddning via USB, kanske kan det få till det så småningom...

Det känns som om låsknappen hängt sig.

Vad gör jag nu?

Jobbigt läge, hur är det med garantin? Den gäller inte utanför Usa eller hur är det nu?
I värsta fall får du skicka tillbaka den, dock kommer du förlora allt du vann på att köpa den i US.

Senast redigerat 2008-09-16 10:17
Ursprungligen av Grandy:

Jobbigt läge, hur är det med garantin? Den gäller inte utanför Usa eller hur är det nu?
I värsta fall får du skicka tillbaka den, dock kommer du förlora allt du vann på att köpa den i US.

iPodarna har internationell garanti (dock ej iPhone).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-16 10:11

Jag köpte två och den ena funkar, men den andra är låst.
Verkar vara själva switchen...
Har hittat flera internationella trådar med samma problem.

Trist när man köper den som present till nån.

Ska testa att återställa fullständigt, så får vi se om nåt händer.
Jag skall åka tillbaka till USA i jul, så i värsta fall får jag byta den då.

Aaarrgghh

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-16 10:29

Plötsligt gick den igång, när den låg och vilade sig på bordet.

Då kunde jag klicka lite, låsa upp och låsa den igen.
I ungefär tre sekunder....

Nu låst igen. Aldrig får man vara riktigt glad.

  • Medlem
  • 2008-09-17 22:26

tycker g3 var snyggare, dock blev den repig så fort man tittade på den.

och att titta på film var inte krångligt tycker jag (var nån som nämnde det innan) man behöver int hålla på att vrida på spelaren....skärmen är ju lika stor...hade varit kul men en anning större.
tycker det blir "massa" utrymme mellan clickhjulet o skärmen man kunde krymt spelaren ....

shake funktionen .....vad är den bra till..testat liknande till telefoner ..aldrig fattat poängen.

kul men fler färger att välja mellan. och att man ser större albumart.

blev lite gnäll o lite plus =D

1
Bevaka tråden