Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-07-11 22:58

Nu har de släppt en film!

Lite överbelastad inatt, men efter några gånger så...

Ser ju onekligen rätt lättanvänt ut...

http://xs1.iphwn.org/video_assets/pwnage_final.mov

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 23:06

hoppas winpwn kommer med en 2.0 snart

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 23:41

På videon så vet man inte om man kan knäcka 2.0 även för äldre iPhone eller om det gäller endast 3G iPhone. Jag hoppas det förklaras bättre när den verkligen släpps.

//Rob

Finns på YouTube också: YouTube - The Money Shot

Trist att den inte verkar knäcka firmware 2.0 på en iPhone 2G.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Trist att den inte verkar knäcka firmware 2.0 på en iPhone 2G.

Det kommer att fungera på iPhone 2G, dom visade ju skärmbilder på det förut, innan 3G var släppt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 00:16

"UPDATE: Please don’t pay close attention to the wording in the popups of PwnageTool as this is mainly placeholder text while we finalize everything for release. PwnageTool works with 2.0 upgraded 1st gen iPhones."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 23:56

Hittade en video som engadget använder.

iPhone Dev team PwnageTool 2.0 video

YouTube - iPhone Dev team PwnageTool 2.0 video

Ursprungligen av oscarg:

Hittade en video som engadget använder.

iPhone Dev team PwnageTool 2.0 video

YouTube - iPhone Dev team PwnageTool 2.0 video

Det ser ut som samma video jag länkade ovan.

yes, och dom skriver också att dom kommer att släppa det snart, dock inte denna vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 01:03

Ursäkta att jag inte fattar, men använder man PwnageTool 2.0 för att jailbreaka iPhone 3G? Är det det man ska göra om man vill få ut mer av sin iPhone?

Ursprungligen av Fexxe:

Ursäkta att jag inte fattar, men använder man PwnageTool 2.0 för att jailbreaka iPhone 3G? Är det det man ska göra om man vill få ut mer av sin iPhone?

Ja, men det är viktigare, eller mer sofistikerat än så. De som utvecklar programmet har hittat ett sätt som (de är säkra på att) Apple inte kan hindra dem från att använda där de "tar över" telefonen. Eller "äger den" hence "Pwnage".

Med hjälp av verktyget går det att göra väldigt mycket olika saker, från att ändra baseband, till att lägga in program eller att installera ett annat operativsystem om du har något som fungerar.

I den version som kommer nästa vecka verkar dev team ha fixat till programmet så att det blir lika lättanvänt och har lika många funktioner som en normalutgåva av Microsoft Messenger för Mac.

Ja det kommer bli nice när de släpper nya för 2.0, synd bara att man själv kör pc och ej känner någon som kör mac... så man gott får vänta tills winpwn släpps i ny form... Men vad jag är sugen på super monkey ball...

Senast redigerat 2008-07-12 06:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:15
Ursprungligen av thevil:

Ja, men det är viktigare, eller mer sofistikerat än så. De som utvecklar programmet har hittat ett sätt som (de är säkra på att) Apple inte kan hindra dem från att använda där de "tar över" telefonen. Eller "äger den" hence "Pwnage".

Med hjälp av verktyget går det att göra väldigt mycket olika saker, från att ändra baseband, till att lägga in program eller att installera ett annat operativsystem om du har något som fungerar.

I den version som kommer nästa vecka verkar dev team ha fixat till programmet så att det blir lika lättanvänt och har lika många funktioner som en normalutgåva av Microsoft Messenger för Mac.

För att följa upp detta lite, jag vill också bara jailbreaka min telefon om det skulle visa sig att man då kan använda den som dongel.

Men, är man ute på djupt vatten vad gäller garantier osv då? Har nämligen en 3G. Om man s.k. Pwnar sin iPhone, kan man återställa till fabriksinställningar då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:20
Ursprungligen av baller:

Men, är man ute på djupt vatten vad gäller garantier osv då? Har nämligen en 3G. Om man s.k. Pwnar sin iPhone, kan man återställa till fabriksinställningar då?

En jailbreak kan du alltid återställa. Tryck "återställ" i iTunes. Svårare än så är det inte.

Har du köpt en 3g iPhone av telia så kan du ju redan ladda ner från app store men för oss med iPhone classic så går inte det eftersom den officiellt aldrig släpptes i Sverige.
Därför väntar alla med classic iphones på at kunna köra 2.0

OM dom även knäcker det för 3g iPhones så kommer du kunna använa en annan operatör och få installer app där det finns program som apple kanske inte skullegodkännas för app store..

enkelt va?!

Ursprungligen av Fexxe:

Ursäkta att jag inte fattar, men använder man PwnageTool 2.0 för att jailbreaka iPhone 3G? Är det det man ska göra om man vill få ut mer av sin iPhone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 09:51
Ursprungligen av jurassic579:

Har du köpt en 3g iPhone av telia så kan du ju redan ladda ner från app store men för oss med iPhone classic så går inte det eftersom den officiellt aldrig släpptes i Sverige.
Därför väntar alla med classic iphones på at kunna köra 2.0

OM dom även knäcker det för 3g iPhones så kommer du kunna använa en annan operatör och få installer app där det finns program som apple kanske inte skullegodkännas för app store..

enkelt va?!

Tack så mycket!

Ursprungligen av jurassic579:

Har du köpt en 3g iPhone av telia så kan du ju redan ladda ner från app store men för oss med iPhone classic så går inte det eftersom den officiellt aldrig släpptes i Sverige.
Därför väntar alla med classic iphones på at kunna köra 2.0

OM dom även knäcker det för 3g iPhones så kommer du kunna använa en annan operatör och få installer app där det finns program som apple kanske inte skullegodkännas för app store..

enkelt va?!

Så om jag förstår dig rätt så tar programmet även bort operatörslås?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-27 11:16
Ursprungligen av Askviken:

Så om jag förstår dig rätt så tar programmet även bort operatörslås?

Du hittar svaret här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246693-iphone-3g-faq.html

Gah, då hade ju jag fattat lite fel! =/
Att man nu kan jailbreka sin 3G med PwangeTool har jag förstått, men det går alltså inte i dagsläget att bara ta bort operatörslåset?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 13:12
Ursprungligen av Erik Dungert:

Gah, då hade ju jag fattat lite fel! =/
Att man nu kan jailbreka sin 3G med PwangeTool har jag förstått, men det går alltså inte i dagsläget att bara ta bort operatörslåset?

Nej det går inte att låsa upp 3G iPhonen i dagsläget.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nej det går inte att låsa upp 3G iPhonen i dagsläget.

//Rob

Okej, tack för svaret!
Men är det på G eller?
Och om jag har fattat allt rätt: Det egentligen enda landet som går att köpa iPhone 3G ifrån utan SIMlås är Italien?
Frankrike fungerar bara med Franska SIM-kort (om man inte lyckas hacka den i framtiden)
Så det är Italien som gäller, eller om man köper i t.ex Frankrike så får man vänta tills man kan hacka operatörs-låsningen?

Har jag förstått det hela rätt?

Ursprungligen av Erik Dungert:

Okej, tack för svaret!
Men är det på G eller?
Och om jag har fattat allt rätt: Det egentligen enda landet som går att köpa iPhone 3G ifrån utan SIMlås är Italien?
Frankrike fungerar bara med Franska SIM-kort (om man inte lyckas hacka den i framtiden)
Så det är Italien som gäller, eller om man köper i t.ex Frankrike så får man vänta tills man kan hacka operatörs-låsningen?

Har jag förstått det hela rätt?

ja, helt rätt

Ursprungligen av poseidon84:

ja, helt rätt

Tack så mycket!

Ursprungligen av Erik Dungert:

Men är det på G eller?

Ja, det är på G, eller åtminstone finns det folk som försöker lösa det. Devteam har postat en screenshot från att dom lyckats nergradera modem firmware på en iPhone 3G så det skulle inte förvåna mej om dom löser det hela så småningom.

Källa: blog.iphone-dev.org | Something old, something new.....

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-12 01:59

till generuss: De skriver att de inte kommer släppa det denna helg

Release date is soon although not this weekend.

jag har också bara pc, hur lång tid kan det dröja innan winpwnage släpps? Annars får man väl åka hem till någon med mac och lösa det. För det går väl? Man behöver väl inte pwnage:a på samma dator som man har sitt musikbiblioteket och backup?

iPhone 3G redan uplåst?

Någon som provat detta?

iPhone Unlock Team - firmware 1.1.4 , 1.1.3, 1.1.2, iPhone 3g All Models Unlocker

Enligt dem har de låst upp sim låset på iPhone 3G

Det här ser ju lovande ut. Har någon använt de här innan och vet att det inte är ett blufföretag?

Bevaka tråden