Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det tog sin tid i kön, men nu har man iallfall en vit 16!
Fattar inte att Telia inte kunde slimmat proceduren med att fylla i papper och val av abb., det gick riktigt trögt framåt 4-tiden
Var nog bland de 20 sista som fick en på Kungsgatan, många droppade ur kön på slutet.

Byggkvaliteten är anmärkningsvärt sämre, min SIM-korts-lucka ligger rätt mycket för djupt. Lätt att fixa själv antagligen, men det bådar inte gott. :/
Kanske det är det att man har för höga förväntningar

Halmstad butiken hade 16st svarta 16gb, jag fick nummer 14
Det var rätt många som blev utan..

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-11 14:15

Köpte som hon sa det sista exet i Luleå, en 8gb svart. Ingen kö alls. nr 79 fick service när jag kom, och jag fick kölapp nr. 80.

Sitter med Tele2 Mobilt Bredband (till laptopen) och måste ladda ner ny iTunes innan jag kan aktivera luren!! Går inte raketsnabbt. Vars är WiFi-hotspots när man behöver dem som bäst? (Sitter på jobbet 16mil hemifrån - men att vänta är såklart inget alternativ).

Löst pris 4695kr. Undrar vad man får för den om man säljer den till någon som vill ha telia, men inte bundet...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-11 14:37

Blev en vit 16GB iPhone för mig, med Telia Bingo + fastpris dataavtal. Det är som min kollega sa igår (nybliven Mac-användare): det är helt sjukt vilken skillnad det är på Apple och konkurrensen, det känns om de ligger decennier före.

  • Medlem
  • 2008-07-11 14:37

Kul att jag fick den typ första trasiga iphonen i sverige... Hittar inte SIM-kortet. Funkade inte emd killen på telias kort heller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-11 14:56

Nu kom ja hem från jobbet och på skrivbordet ligger en vit iPhone 3G 16GB
Undra om ja skulle ta lite snuskigt fina produkterbilder vill men ändå inte känns lite omoraliskt att foto något så fint

Nu väntar ja bara på att synken av alla musik från min gamla iPhone 2G blir klar.

Puss på Apple den vita baksidan rockar, och plasten ger mer friktion i handen så nu åker den inte ur handen lika lätt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 15:09
Ursprungligen av elov:

Nu kom ja hem från jobbet och på skrivbordet ligger en vit iPhone 3G 16GB
Undra om ja skulle ta lite snuskigt fina produkterbilder vill men ändå inte känns lite omoraliskt att foto något så fint

Nu väntar ja bara på att synken av alla musik från min gamla iPhone 2G blir klar.

Puss på Apple den vita baksidan rockar, och plasten ger mer friktion i handen så nu åker den inte ur handen lika lätt.

Hade gärna sett lite bilder på den vita, tycker egentligen att den är snyggare än den svarta :).

  • Medlem
  • 2008-07-11 15:09

Nr 29 i kön utan för Telia i Västerås. Fick en 8gb. De svarta 16gb tog slut direkt. Kom dit vid 09.10 typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 15:16

Farsta hade 82 stycken. Jag fick nummer 16 efter typ 3 timmars kö i morse. Trevligt folk gjorde det hela till en ganska gemytlig morgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 23:05
Ursprungligen av Axel von Matern:

Farsta hade 82 stycken. Jag fick nummer 16 efter typ 3 timmars kö i morse. Trevligt folk gjorde det hela till en ganska gemytlig morgon.

Ja, visst hade vi trevligt vi i 10 - 20 delen. Min svarta 16 gigare rokkar fett hälsar Farsta plats 12

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 15:17

vällingby hade ca 30 st -.- va nummer 25 typ och fick min 8gb kl 12.00 :/ dem 5 första som kom in i butiken kom ut 10.30 -.- bra telia

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2008-07-11 15:20

Måste bara säga en sak, FYFAN va nöjd jag är över mitt köp
Ett av, om inte det bästa köp jag någonsin gjort. Installerade några apps och blir bara mer och mer nöjd över telefonen ju fler apps jag hittar=)
och antar att det kommer komma mycket mer användbara med tiden
Ha de!

Håller med om att den känns långsam ibland, men kan inte jämföra med tidigare modellen, däremot tar det ibland flera sekunder innan den reagerar på tryck. Och synkningen med MobileMe går lite sisådär, senaste adresskortet jag uppdaterade i datorn för en halvtimme sedan har inte uppdaterats i telefonen. Dessutom blev flera av kalendrarna dubblerade i telefonen.

Jag är också underbart nöjd!

Hustlade precis comviq, bytte från fastpris 499 till kompis för 49, så blir slutfakturan på uppsägningstiden 10 gånger mindre

Nu ska jag börja uppackningen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 15:42

Jag har köpt en vit 16 nu med. Kunde inte hålla mig.

Men det tar en stund till innan jag hinner packa upp och synca m.m. så jag är så nyfiken på vilken hastighet ni kommer upp i på turbo 3g?

fick en svart 8 från ringen stockholm. deras säljsystem var us så dom handjagade mitt kontrakt vilket betyder att min inte har tele o inte e aktiverad ännu. tur att man har sin gamla fortfarande

m

Ursprungligen av Zoega:

Jag har köpt en vit 16 nu med. Kunde inte hålla mig.

Men det tar en stund till innan jag hinner packa upp och synca m.m. så jag är så nyfiken på vilken hastighet ni kommer upp i på turbo 3g?

Enligt tester ska det vara 3,6Mbit som är aktuellt, inte högre i dagsläget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 17:51
Ursprungligen av Scarecrow:

Enligt tester ska det vara 3,6Mbit som är aktuellt, inte högre i dagsläget.

Tack! Men jag tänkte mer verklig hastighet i Telia´s nät? Nån annan?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 18:17

FIck tag i en vit. Kom till affären i Jönköping vid 9 och blev typ 15 i kön så det gick rätt fort. 24st 8gb och 20 16gb (hälften vita) hade dom.

Jag är asnöjd

Nu är det bara vänta på upplåsning så man kan använda tre.

Ursprungligen av Zoega:

Tack! Men jag tänkte mer verklig hastighet i Telia´s nät? Nån annan?

Telias sida ger följande.

Ursprungligen av Telia:

Med Fastpris kan du surfa hur mycket du vill och när du vill för en fast månadskostnad. När du ansluter till turbo-3G-nätet har du en teoretisk maxhastighet på 7,2 Mbit/s nedströms och 0,38 Mbit/s uppströms.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 19:08
Citat:
Citat:

Zoega skrev:
Tack! Men jag tänkte mer verklig hastighet i Telia´s nät? Nån annan?

Ursprungligen av Scarecrow:

Telias sida ger följande.

Citat:

Telia skrev:
Med Fastpris kan du surfa hur mycket du vill och när du vill för en fast månadskostnad. När du ansluter till turbo-3G-nätet har du en teoretisk maxhastighet på 7,2 Mbit/s nedströms och 0,38 Mbit/s uppströms.

Men jag frågar efter VERKLIG hastighet INTE teoretisk!
Jag vet redan att den klarar 3,6 Mbit och att Telia har 7,2 Mbit.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-11 19:36

Kan man få lite bilder på era iPhones ? både vita och svarta...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 20:02
Ursprungligen av jnx:

Kan man få lite bilder på era iPhones ? både vita och svarta...

iPhone Day 2008 - a set on Flickr

JAG ÄLSKAR GEMET!

Ett designat gem, genialiskt apple
Såna saker som gör att man glömmer bort avsaknaden av mms

Innan ni använder era telefoner för mycket..
Lukta på den! Uppackningslukt a la apple, bättre rus är svårfunnet.

Haha, nu ska det vara tyst från mig ett tag här..

Ursprungligen av minipod:

Innan ni använder era telefoner för mycket..
Lukta på den! Uppackningslukt a la apple, bättre rus är svårfunnet.

Haha, nu ska det vara tyst från mig ett tag här..

Men det är sant!
Lukten av nyupppackad iPhone <3

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-07-11 16:09

@MsB

Då har jag den andra trasiga. Valde att inte aktivera i butik utan hemma...! Samma problem son du, åkte tillbaka och fick det konstaterat. Nu är min nya vita iPhone på väg till service. Jätteroligt!

Har köpt apps från iTunesStore. Två går inte att synka över till iPhone - det påstås att programmen inte finns (!). Dom ligger fint i iTunes och är betalda och alltså hemtankade...men att pumpa över dom till luren går inte. Man undrar ju vad man ska göra? Vem ska man kontakta? Det rör sig inte om stora pengar - en hundring typ - men detta duger inte.
Så - varning för att köpa apps på iTunesStore.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 16:20

16 GB vit

Stod i kö sen halv 9 vid telia på dockan i Malmö. Vid 9 fick jag reda på att dem bara hade 24 st. Men jag räknade lite lätt o misstänkte att jag var nr 20 i kö. Sen vid halvtio kom dem ut med kölappar och då fick jag nummer 20. Dem hade fått in 14 vita och 10 svarta. Dem svarta var slut så det fick bli en vit, men inte fel det. Så 4 timmar senare var jag hemma. Med ny iphone, lite ont i benen men glad.

Bevaka tråden