Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

@ Spiken - Hur funkar WLM via Fusion?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 17:56

Datorn blir lite slö, man måste ju ha hela windows körandes i bakgunden så att säga. Utöver det så funkar det mycket bra! I unity-läget som jag kör nu så flyter det som in i OS X.

Ursprungligen av Spiken:

Datorn blir lite slö, man måste ju ha hela windows körandes i bakgunden så att säga. Utöver det så funkar det mycket bra! I unity-läget som jag kör nu så flyter det som in i OS X.

Nice! Tack för svaret.

Smart ide med WLM fast dock inte särskilt frestande att du måste ha windows i bakgrunden.

Var får man tag på den bakgrundsbilden?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-06-03 19:04

Häftigt! Jag vill också veta! Är det last.fm?

Ändrar den sig efter vilken musik man lyssnar på? Isåfall är jag djupt imponerad

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 10:37

Uppdaterade backgrunden lite snabbt:

Sorry, borde ha förklarat lite: datan kommer från last.fm, sen har jag skapat en wavechart med hjälp av Last.fm Extra Stats (som tyvärr bara finns för Windows) och slutligen fixat till den i Photoshop så att den funkar som skrivbordsbild. Med andra ord är det en statisk bild, sitter och funderar på hur man skulle kunna få den att uppdateras automatiskt. Några idéer? Eller har vi någon programmerare som är intresserad av att försöka göra ett liknande program för Mac?

Edit: ett annat alternativ för att skapa Wavegraphs utan Windows är LastGraph men kön är massiv, jag har gått från plats 3200 till 2600 på 15 timmar :/

Senast redigerat 2008-06-04 14:55
  • Oregistrerad
  • 2008-06-25 02:50

Jag får tacka för tipset om Last FM som jag inte kände till sedan tidigare. Det programmet har rent av slumpat fram kompositörer som jag inte kände till sedan tidigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-27 04:15
Ursprungligen av Doktor G:

Jag får tacka för tipset om Last FM som jag inte kände till sedan tidigare. Det programmet har rent av slumpat fram kompositörer som jag inte kände till sedan tidigare.

Last.fm är värt guld. Förstod inte riktigt vad som var så bra med det förrän jag började leka med det i julas. Det tog en vecka, sen bestämde jag mig för att sponsra dem genom att bli en subscriber i ett år. Nu har jag Last.fm radio & scrobbling på mobilen, media centrat och datorn

  • Medlem
  • Skara
  • 2008-06-15 01:24
Ursprungligen av Lost_Kalle26023:

Wow.

Gillar dina dockiconer men speciellt skivomslaget. Letar efter dylikt, använder just nu iTunesVolume.

Adium ser underbart ut med

Ursprungligen av Kalam:

Gillar dina dockiconer men speciellt skivomslaget. Letar efter dylikt, använder just nu iTunesVolume.

Coversutra är det du är ute efter!

  • Medlem
  • Skara
  • 2008-06-16 01:26
Ursprungligen av Ajohansson:

Coversutra är det du är ute efter!

Tack

Ursprungligen av Lost_Kalle26023:

Ja jag använder Coversutra men med denna: MacThemes / CoverSutra Mod Collection

Ännu mera tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-17 14:25
Ursprungligen av Ajohansson:

Coversutra är det du är ute efter!

Nu när vi ändå snackar om CoverSutra, är det bara på min datorn som CoverSutra ligger på ~50% CPU efter en halvtimme eller så? Har senaste versionen och fick en licens med MacHeist men kan inte använda programmet eftersom hela datorn blir skitslö och fläktarna börjar blåsa fullt efter en timme.

Ursprungligen av Lost_Kalle26023:

Vad är det för adium-stil du har därå?

(Edit) Det var "Pure", ja...

Senast redigerat 2008-06-23 21:48

Hej!

Så här ser det ut hos mig, inget speciellt. Jag gillar enkelheten bara.

Mvh/T

Ursprungligen av Tobias Thor:

Hej!

Så här ser det ut hos mig, inget speciellt. Jag gillar enkelheten bara.

Mvh/T

Bilden hittade du på Interfacelift eller hur? Såg den i deras widget idag

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Bilden hittade du på Interfacelift eller hur? Såg den i deras widget idag

Ja det stämmer.

Mvh/T

Senast redigerat 2008-06-06 13:24
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

whitewhite white white:p

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-06 21:33
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Får du inte ont i ögonen?

Ursprungligen av fedi-93:

Får du inte ont i ögonen?

Faktiskt inte, det är ett skönt ljus:cool:

Schysst adium lista hur fixar man en sån?

Bevaka tråden