Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jailbreak program bäst? restore = garanti gäller?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-09 12:45

Tjena, jag tänkte jailbreaka min ipod touch 16gig. Jag vet att garantin försvinner, men när man har den jailbreakad och det blir ett tekniskt fel som man kan lämna in på garantin, kan man då inte bara restore den och så gäller garantin igen?
- Andra frågan: Vilket program är bäst nu till att jailbreaka med, har hört att iLibertyX+ och Iplus är bättre än ziphone är det så? Jag läste denna tråd http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/239468-ziphone-vs-iplus.html men jag kom inte fram till vad som var bäst för en nybörjare...
- Ge länk till var man laddar ner IlibertyX+ och Iplus tack

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-05-10 01:42

ett. Din garanti försvinner så fort du jailbreakar den och garantin kommer inte tillbaka om du återställer den,däremot kan apple inte bevisa att de har varit jailbreakad och garantin "fungerar" igen.

Två. Om du är total nybörjare skulle jag rekommendera ziphone, ett knapptryck och två min senare har du en jailbreakad ipod.

Tre. Google.com

iliberty+ är dt bästa programet men inte dt lättaste, ziphone är dt lättaste men dt osäkraste p.g.a att (på iphones) nedgraderar den bootloadern till 3.9 förevigt. desutom har jag hört att ziphone registrerar alla iphones och itouches på samma mac adress vilket gör att dt är bara en som kan vara inne på internet samtidigt. jag rekommenderar iliberty+ (finns att ladda ner här

iLiberty + iPlus = iLiberty+ - iPhone Alley Forums

kolla på lite youtuberullar elr läs några trådar på ngt forum för att lära dig hur man använder iliberty

/wretblad

Så om jag har fattat det rätt så är iLibery+ det bästa programmet? Hittade dessa filmer på youtube:

Part 1: YouTube - How to jailbreak an iPod Touch using iLiberty+ part 1
Part 2: YouTube - How to jailbreak an iPod Touch using iLiberty+ part 2

Verkade ganska lätt och bra! Men funkar detta på alla firmwares? Får snart min och jag är inte säker på vilken firmware det är (gått mellan via auktion) och inte den jag köper den av heller. Men det skulle tydligen vara Januari uppdateringen med mail osv. Är det 1.1.4 då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-26 17:19
Ursprungligen av hampus.tagerud:

Så om jag har fattat det rätt så är iLibery+ det bästa programmet? Hittade dessa filmer på youtube:

Part 1: YouTube - How to jailbreak an iPod Touch using iLiberty+ part 1
Part 2: YouTube - How to jailbreak an iPod Touch using iLiberty+ part 2

Verkade ganska lätt och bra! Men funkar detta på alla firmwares? Får snart min och jag är inte säker på vilken firmware det är (gått mellan via auktion) och inte den jag köper den av heller. Men det skulle tydligen vara Januari uppdateringen med mail osv. Är det 1.1.4 då?

Jag använda exakt dom guiderna på min ipod touch 16gig och det funka fin fint.
btw du har 1.1.4 när du har jauanri uppdateringen. Och det går att jailrbeaka den med iLiberty+

1
Bevaka tråden