Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för funktioner som inte funkar med "svensk" iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-28 20:18

God afton,

Har på den senaste tiden experimenterat lite med min iPhone, då jag tidigt märkte att Voicemail-funktionen saknades. Hittade ett "fulfix" för detta: klassikern då man slår in ett nummer följt av operatörens röstbrevlådenummer. Detta är alltså en av funktionerna som inte funkar alls i Sverige.
Mitt experimenterande bestod av att utforska mer vilka funktioner som inte funkar med svenska operatörer. Bland annat så kan inte någon ringa till mig samtidigt som jag pratar med någon annan och utifrån detta slå ihop samtalen.

Var jag vill komma: är det specialsamarbetet med AT&T som erbjuder dessa tjänster? Ligger allt i mobiloperatörernas händer för att fixa detta? Finns det fler saker som ni märkt inte funkar?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-03-28 20:55

du måste ha abonnemang för att funktionen "samtal väntar" ska funka.

jag har det och det funkar fin fint.

ser så jävla snyggt ut och funkar perfekt trodde inte att man kunde ha så kul me att "swappa" mellan samtal haha.:p

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-29 11:40

Märkligt. Jag har Comviq Kompis. Abonnemang i allra högsta grad.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-29 12:09

Jag har telia och var tvungen att aktivera tjänsten "samtal väntar" hos dem innan jag fick det att funka.

Alltså, jag kan inte se hur något annat än visual voicemail inte skulle funka med iPhone i Sverige. Jag vet inte vilka fler saker man förväntar sig, men jag har igång allt jag kan tänkas vilja ha på min iPhone. Det har funnits en del buggar för oss som har telefonen i andra länder än USA, men de har rättats till efter hand eftersom telefonen släppts i andra länder.

Rätta mig om jag har fel, men vad annat än Visual Voicemail funkar inte bara för att man inte har en "äkta" iPhone...jag räknar med de saker som funkar med någon typ av hack.

/Herman

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-03-29 12:52

hagge:
jag har såväl kontaktkort som abbonemang av olika leverantörer och samtal väntar finns för båda alternativ.. dock så stödjer inte comviq denna funktion (iaf inte kontantkorten)... det är upp till operatören, för telefonen stödjer det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-29 15:05

Visual Voicemail funkar bara om operatören byggt in det i sitt nät och jag tror att det bara är AT&T i USA som har det idag.

Något som jag blev överraskad av är att Directions i Google Maps är på svenska. Kul grej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-29 21:47

Jag gick in på Tele2.se och skrev "samtal väntar" till hondäringa Fråga Sara. Hon nämnde ett visst Pluspaketet för 10 kronor i månaden, som ska vara till för "konferenssamtal med mera". Ska endast finnas till abonnemang. Ringer supporten på måndag och frågar, så får vi se om det leder någon vart.

1
Bevaka tråden