Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är Drakfot?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-11 09:20

Goddagens alla!

Som ni säkert märkt så har jag redan lurkat runt lite här på forumet och gjort några små poster här och där. Så nu är det nog definitivt på tiden att jag presenterar mig lite mer ingående.

Jag är en mupp som huserar i Borås men som nyligen börjat arbeta som Unixtekniker på Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg.
Jag är för närvarande 26 år, snart dags att levla upp den siffran ett steg dock.
Jag har jobbat med support i ett antal år, något som givit många roliga erfarenheter, skratt mm.
Snäll och hjälpsam är ord som folk brukar beskriva mig, själv har jag lite svårt att säga sådana saker om mig utan låter andra skapa sina egna uppfattningar om mig
Jag har heller inga problem att få kontakt med andra människor, utan brukar ofta bjuda på mig själv för att lätta upp stämmningen.
Detta blandat med att jag har teknikintresse och är väldigt prylgalen gör att det ofta är nya saker på gång
En sak som kan sätta käppar i hjulet för mig dock är de gånger då migränen kommer och hälsar på.

Jag har hållt på med Linux i ett par år, kommer inte ihåg när jag började direkt, och på den linjen har det gått. Började i mina tidiga dagar med Red Hat, tror det var version 5 eller något åt det hållet då, men gick ganska snart från det till en modifierad version. Efter ett litet tag med den så blev det Debian som rullade på i burken fram tills för några år sedan då det var dags att lära sig mer och Gentoo installerades. Och än så länge rullar det på fint

Jag skaffade Mac för runt 2 år sedan då jag bestämde mig att införskaffa en liten och kompakt bärbar dator att ta med på resor osv för lite musiklyssnande, filmtittande men främst för skrivande (en del av vad jag har knåpat ihop under de senaste 2 åren kan man läsa på http://evoguild.mine.nu/viewforum.php?f=2 mesta skrivet för spel)
Jag fick min iBook 12" någon vecka efter att Tiger släppts så det var till att direkt boka gratis uppdateringsskivor. Denna datorn levererade definitivt vad jag behövde.
Efter 2 års användade var det dags att byta upp sig, men varför skaffa en ny skrivmaskin igen så att säga, så jag slog på stort och skaffade en MacBook Pro med 256MB grafikminne. Nu kan man både bära runt den och även spela på den om man känner för det
Även denna gång lyckades jag timea in det så att jag kunde beställa uppgraderingsDVDn för Leopard.

Ja detta blev ju en liten kort presentation ;P om mig.

Jag ser fram emot att få lära känna er alla här som hitils gjort ett superbt jobb på detta trevliga forum!

26 bast, sista rycket för Telia ungdomsabbonemang då! Sedan blir du vuxen på riktigt

Nä, skämt åsido. tror Telia tagit bort ungdomsabbonemanget för länge sedan.

Kul med Linux-folk. De brukar kunna vara till stor hjälp när folk har frågor kring Terminalen, scripts och liknande.

Är det sant som de säger att det regnar 180 dagar om året i Borås och resten är det mulet

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-11 15:23
Ursprungligen av Goflorp:

Är det sant som de säger att det regnar 180 dagar om året i Borås och resten är det mulet

Hehe, man ser inte regnet för allt vatten

Men visst är det så att det regnar en del där, dock märker man inte av det så mycket när man sitter framför datan

1
Bevaka tråden