Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra färgprinter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 10:55

Hej
Ska köpa in en färsprinter till kontoret. Tänkte en som kan skriva ut både på A3 och A4, typ vax eller liknande. Någon som har erfarenheter av en printer som ger bra kvalitet på utskriften och som inte kostar alltför mycket
/o

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 12:12

Jag kör med en Epson Stylus Photo R1800 och är supernöjd, blir ruskigt bra utskrifter. Jag tror de har ganska så nyligen släppt uppföljaren, Epson Stylus Photo R1900, jag har inte testat den, men jag anar att den är lite bättre än R1800.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 14:03

tack för tipset! är dock inte säker på om det är den typen vi letar efter...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-10 14:57
Ursprungligen av ololi:

Hej
Ska köpa in en färsprinter till kontoret. Tänkte en som kan skriva ut både på A3 och A4, typ vax eller liknande. Någon som har erfarenheter av en printer som ger bra kvalitet på utskriften och som inte kostar alltför mycket
/o

Færsprinter, jobbar du på ICA eller?:D

Allvarligt talat, vad skall du skriva ut och vilken kvalité vill du ha. Laser eller vaxskrivare i A3 kostar en hel del, från 16000:- och sedan snabbt uppåt......, plus moms. Vill du komma in under 10000 så ær det nog bara blæck som gæller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 13:49
Ursprungligen av gpd:

Færsprinter, jobbar du på ICA eller?:D

Allvarligt talat, vad skall du skriva ut och vilken kvalité vill du ha. Laser eller vaxskrivare i A3 kostar en hel del, från 16000:- och sedan snabbt uppåt......, plus moms. Vill du komma in under 10000 så ær det nog bara blæck som gæller.

Nja, budgeten är väl mins 20000. Och ja, ska trycka reklam för ICA's köttfärs. De behöver en kampanj efter skandalerna kring hanteringen av köttfärsen

Om du har konkreta förslag på bra färgprinter med A3 möjligheter i 20 - 30 k-klassen så tar jag tacksamt emot dem!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-03-11 14:19

OKI har kampanj før nærvarande

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109989

Mellan 20-30k så hittar du æven Lexmark, Xerox och HP. Det som jag tycker ær viktigt ær att den har Postscript och nætverksanslutning, dubbelsidig utskrift (duplex) ær inte heller fel, brukar kosta ca 10% påslag om det inte ingår.

Nær det gæller utskriftskvalité så ær det nog utskriftsprov som gæller, det kan skilja en del særskilt nær man skriver ut foto. Generalagenterna brukar kunna skicka prover och i vissa fall æven skriva ut en egenproducerad fil før jæmførelse.

Det hær var vad jag fann på nætet nær det gæller recensioner.
http://www.itreviews.co.uk/hardware/h1366.htm

Dock ær inte drivrutinen ænnu inte Leopard fæig, stødjer inte alla finnesser men går att skriva ut med den under 10.5.

1
Bevaka tråden