Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tömma "övrigt" i Iphonen??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har av någon anledning 2,3 gig använt minne under "Övrigt" sektionen, visar iTunes när jag synkar telefonen. Har ingen aning hur det kan ha blivit så mkt eftersom jag installerat minimalt med funktioner. Har för mig att det inte var så innan jag uppgradera min 1.1.2 OOB till 1.1.3 via iTunes och körde Ziphone. Efter 1.1.3 uppdateringen var allt som fanns innan helt borta. finns det någon chans att det har bildats en partition eller liknande med allt jag hade innan uppdateringen? storleken på "övrigt" nu stämmer ganska bra överens med det jag förvara på iphonen innan uppdateringen.

Är det någon som vet var det är för fel eller hur jag kan tömma detta? börjar få slut på utrymme (6 gig av 7,3 använt, varav: ca 2 gig musik + 1,7 gig video + 2,3 gig i övrigt)... tacksam för snabb hjälp!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-21 10:04

Jag har 200mb i övrigt och det är mestadels systemfiler, men 2,3gb!!
Tyvärr så har jag ingen lösning...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 11:29

man ska göra en restore till 1.1.3. inte update. Updaterar du då kan det bli lite fel när du sen jailbreakar. Om du orkar rekommenderar jag att du gör en full restore och ställer in den som en ny telefon och sen kör ziphone igen. Du blir då av med allting i övrigt. Se bara till att du sycar över dina kontakter först!

Ursprungligen av Jedsler:

man ska göra en restore till 1.1.3. inte update. Updaterar du då kan det bli lite fel när du sen jailbreakar. Om du orkar rekommenderar jag att du gör en full restore och ställer in den som en ny telefon och sen kör ziphone igen. Du blir då av med allting i övrigt. Se bara till att du sycar över dina kontakter först!

mm misstänkte att det var där någonstans det blev fel... hur gör jag restore: shift + återställ och välj iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw ??

och hur syncar ajg mina kontakter? börjar bli lite trött på att lägga in alla för hand (gjort det 3 ggr)....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 01:07

kontakterna är jag tyvärr lite skeptisk till. Första gången la jag in alla mina kontakter manuellt. Sen synca jag till datorn och den fylldes med kontakterna från iphone. Men näst agång jag testa det så skrev den bara över alla kontakter på iphonen med ingenting då datorn hade tom adress bok. Vet faktiskt inte riktigt. Men det finns någon/några filer du kan kopiera över från iphonen till datorn via ssh, sen när du jailbreakat igen så bör du bara kunna flytta tillbaka dem. Jag har aldrig gjort det men snubblade över en tråd där de beskrev vilka filer det var. testa söka här och på hackint0sh

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-02-22 08:40

synca a pain in the ass

C:\Users\"din dator"\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

i den mappen ligger din backup dra bara ur den till skrivbordet och nergradera och kör ziphone när telefonen är klar att användas så drar du bara in backupen i den mappen igen och syncar

hoppas de funkar!:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-22 10:57
Ursprungligen av hagge10:

C:\Users\"din dator"\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

i den mappen ligger din backup dra bara ur den till skrivbordet och nergradera och kör ziphone när telefonen är klar att användas så drar du bara in backupen i den mappen igen och syncar

hoppas de funkar!:)

Enligt ZiPhones blogg bör man inte använda en backup som är gjord av en telefon som är upplåst med en annan metod. Enligt honom innehåller den backupen data som inte stämmer med en "ren" 1.1.3.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-02-25 09:56

Då ska du nog inte ta mitt råd da, för zibri är klart smartare än mig

sorry om mitt tips krascha någons iphone, för mig gick de bra iaf!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-22 10:12

fan vilket bra tips! Äntligen får jag veta vart den skiten ligger! Tack!

1
Bevaka tråden