Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 Jailbreak släppt

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag uppdaterade till 1.1.3 inatt med DevTeams release (via 1.1.2). Först funkade inte kontakter,kalendrar osv, men det gick att lösa. Edge settings funkar, YouTube, Google Maps (efter LocateMe).

Här är det jag saknar mest:
- summerboard teman
- swephones svenska menyer (ordboken installerade jag manuellt)
- svenska format för telefonnummer! jag har gjort AppSupport patchen men eftersom inte svenskt format är aktiverat är det ju us format adressboken?)
- alla mina sms försvann, går dom att återställa?
- jag har fel tidszon, och det spelar ingen roll om jag ställer in den rätt. jag får GMT+8 hur jag än gör... alla SMS blir fel

Senast redigerat 2008-01-28 17:52
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 15:31

Ni som uppdaterat till 1.1.3, hur många sources i installer har ni nu? (orginal), jag gjorde devteams update, och har bara en.

Ursprungligen av kappy:

Ni som uppdaterat till 1.1.3, hur många sources i installer har ni nu? (orginal), jag gjorde devteams update, och har bara en.

Det blir bara en kvar... Men det är lätt fixat. Installera Community Sources och sen (Big)Boss Sources. Så har du alla du behöver. Förutom ifun.se/se och i.unlock.no

/S

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-28 15:56

Jag har en 1.1.2 OOB iPhone med StealthSIM, min telefon funkar bättre än någonsin. Finns det några fördelar med 1.1.3 i dagsläget, och viktigast av allt.. Kan jag uppdatera min 1.1.2 OOB till 1.1.3 och fortfarande använda mitt StealthSIM?

Är tacksam för svar // Jonathan

Ursprungligen av Plizzo:

Jag har en 1.1.2 OOB iPhone med StealthSIM, min telefon funkar bättre än någonsin. Finns det några fördelar med 1.1.3 i dagsläget, och viktigast av allt.. Kan jag uppdatera min 1.1.2 OOB till 1.1.3 och fortfarande använda mitt StealthSIM?

Är tacksam för svar // Jonathan

Jag har en 1.1.2 oob med turbosim som jag uppdaterat till 1.1.3 och den fungerar utan problem änsålänge. Hade lite problem med youtube aktiveringen som löste sig

Så här lagar man trasiga Term-VT100:

SUID Lib Fix:

mkdir -p /usr/local/arm-apple-darwin/lib
ln -sf /usr/lib/libgcc_s.1.dylib /usr/local/arm-apple-darwin/lib/libgcc_s.1.dylib

Term-vt100 SUID fix:

chmod +s /Applications/Term-vt100.app/Term-vt100

Man måste fortfarande skriva sitt lösenord (alpine om du inte ändrat det) när man startar Term men nu funkar det!!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-01 07:32
Ursprungligen av svantet:

Man måste fortfarande skriva sitt lösenord (alpine om du inte ändrat det) när man startar Term men nu funkar det!!

Utmärkt! Hoppas de fixar passwd i BSD Subsystem som var trasig. OBS! använd inte passwd för att byta root lösen. Då kommer springboard att krascha. Läs på framsidan i installer för temporär fix.

Och idag finns en ny version av Summerboard i Installer! Nu är ALLA mina problem med 1.1.3 lösta - SMS tidsfelet, synk, term, summerboard themes, tutti! Hurra!

Ursprungligen av svantet:

SMS tidsfelet

Har letat igenom lite trådar nu och hittar inte infon om hur man löser det. Upptäckte imorse att jag också har SMS som hamnar på konstiga tider. Hur fixar man det?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-02-01 11:40
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Har letat igenom lite trådar nu och hittar inte infon om hur man löser det. Upptäckte imorse att jag också har SMS som hamnar på konstiga tider. Hur fixar man det?

connect with ssh then issue command
chmod 777 /var/db/timezone
restart iphone
hopefully “timezone freeze” lets go

detta kanske hjälper...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-04 16:58
Ursprungligen av svantet:

Nu är ALLA mina problem med 1.1.3 lösta - SMS tidsfelet, synk, term, summerboard themes, tutti! Hurra!

Jag har sökt runt lite men inte hittat något om sms-problemet och youtube-problemet, du skulle inte vara supersnäll o kanske länka mig någonstans som gör mig något smartare, eller kanske bara berättar lite smidigt hur du fixade det..?

//R

edit: hade lite för brottom där o missade martin o mizis diskussion där....
dock är inte mitt problem tid, utan att de sms jag får anges som nummer istället för namn så som i min adressbok, har installerat swephone 1.1.3, de 2 som fanns där...

Det hjälpte, tack!

Bevaka tråden