Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple store i NY

Någon som köpt en iPhone på plats i Apples butik i New York eller i butik i övrigt i usa? Måste man köpa med ett abonnemang eller kontantkort eller kan man köpa den låst utan att teckna abonnmang? För man kan ju redan "vara" kund och bara vill köpa telefonen så att säga. Har en kompis som är i NY i detta nu och jag vill gärna veta innan jag ber honom köpa med sig en hem till mig.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-22 17:31

Tänkte välkomna mig själv till klubben. Haft min iPhone 6 dagar nu, byta ut min nya k850i. Helt underbar telefon, om man nu kan kalla den bara telefon. Kan knappt sluta pilla på den :). Otroligt vad apple kan snickra ihop i sin verkstad. Köpte den färdigcrackad på blocket, funka kanon! Kan inte klaga på nånting, impfaktorn är ju sjukt hög, haha!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-22 18:11
Ursprungligen av Pascoe:

Tänkte välkomna mig själv till klubben.

Du är så välkommen. Grattis till din nya iPhone

Ursprungligen av vorbis:

Någon som köpt en iPhone på plats i Apples butik i New York eller i butik i övrigt i usa? Måste man köpa med ett abonnemang eller kontantkort eller kan man köpa den låst utan att teckna abonnmang? För man kan ju redan "vara" kund och bara vill köpa telefonen så att säga. Har en kompis som är i NY i detta nu och jag vill gärna veta innan jag ber honom köpa med sig en hem till mig.

Skickade min syster till Apple Store Soho N.Y. i lördags (24/11). Hon köpte två st, inga problem alls!... dock är det ju 1.1.2, men , men...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-22 19:01

1.0.2 kan inte installera apptapp (installer)...

Nu har jag försökt i 2 timmar att installera apptapp via min dator på min 1.0.2.

Datorn vägrar hitta telefonen trots att jag testat med ett antal olika nätverk.

Kan man få in skiten manuellt? (ej trådlöst)

Eller kan nån säga vad som är fel, jag stannas alltså på "serching for iphone"

  • Medlem
  • 2007-11-26 20:27

Edit!!

Apptapp installerar du väl via ibrickr? och ibrick ansluter via USB.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-02 22:11

Fick min iPhone idag! (Överlycklig) XD

  • Oregistrerad
  • 2007-12-03 00:00

har haft min i två dagar nu. den är sjukt grym. however, jag ä lite intresserad av swephone tangentbord. kan dock inte hitta något sätt att i installer lägga in nya sources.

tips?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-03 14:16
Ursprungligen av anders gbg:

har haft min i två dagar nu. den är sjukt grym. however, jag ä lite intresserad av swephone tangentbord. kan dock inte hitta något sätt att i installer lägga in nya sources.

tips?

Här står det hur man ska göra: http://www.ifun.se/swephone-beta-4/

Är det någon som vet något nytt angående att kunna låsa upp en köpt 1.1.2?

Ursprungligen av Andbert:

Här står det hur man ska göra: http://www.ifun.se/swephone-beta-4/

endast om man har firmware 1.1.1 dock.

  • Oregistrerad
  • 2007-12-03 01:38

det bör tilläggas att det är firmware 1.0.2

det verkar som om det bästa är att uppdatera till 1.1.1. som jag förstår så funkar youtube då också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 14:27

Fick min 1.1.1 igår, riktigt nöjd hittils, har några frågor dock:

Jag har ordnat så att man kan ha egna ringsignaler men när det ringer så blir det "defaultsignalen", vad beror det på, måste man välja ringsignal för varje enskild kontakt?

Hur stänger man av ordlistan när man skriver sms? Blir grymt irriterad på den.

Ursprungligen av Odditee:

Fick min 1.1.1 igår, riktigt nöjd hittils, har några frågor dock:

Jag har ordnat så att man kan ha egna ringsignaler men när det ringer så blir det "defaultsignalen", vad beror det på, måste man välja ringsignal för varje enskild kontakt?

Hur stänger man av ordlistan när man skriver sms? Blir grymt irriterad på den.

Testa att starta om luren, brukar fungera

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-10 11:17

Fick min telefon idag, upplåst 1.1.1. Är det något jag bör tänka på innan jag kopplar in usb-sladden för musik- och adressboksöverföring?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-10 17:54

Kanske göra så iTunes inte uppdateras automatiskt?

Hallå!

Nu är det så att jag funderar på att importera. Jag har hört att när telefonen kommer till Sverige så kommer jag inte kunna ta del av uppdateringarna, då undrar jag om jag inte ens kommer kunna ta del av de efter ett tag?
Sen undrar jag om det går att uppdatera en iPhone som man själv låst upp över huvudtaget, jag har hört att vissa som gjort det har fått sina iPhones att smälta och inte fungera, stämmer verkligen det?

Sen undrar jag om ni rekommenderar att jag importerar eller ska jag vänta tills Sverige realese?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-12-20 09:45

Importerar du en nu är det nog stor risk att den är version 1.1.2 och som jag förstår det går den då endast använda med turbosimkort om ens det, nån?. Om du ska uppdatera måste du vänta tills nån hackat de nya uppdateringarna, ingen vet väl säkert om det kommer gå med framtida uppdateringar..?.. Smälta? VA näääää. Sverigerelesen är nog absolut minst 3-4mån bort antagligen längre (iof gissning). Enklast är ju att köpa en som redan är hackad och färdig med 1.1.1 på antingen ebay, trader, blocket eller liknande.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-12-29 12:06

Beställde en iPhone från ebay för 3800(580$ ungefär) inkl frakt förra söndagen och väntar fortfarande. Den skickas med USPS, det som är störande är att jag iallafall inte kan se vart paketet är påväg, det enda jag kan se är däremot att paketet har checkat in så att säga, men inte mer. Eftersom jag vann den en dag innan 24:e dec, tror ni att USPS skickade iväg paketet under helgerna eller har det åkt iväg nångång, kanske tisdags?

Säljaren sa att det kan vara både 1.1.1 och 1.1.2 eftersom han inte vill öppna paketen, jag frågade om han kunde säga vad nummret på baksidan av paketet var, han svarade med (8475040nwh8) är det en 1.1.2 ?

Min första post förresten! Hej på er!

Beställde också från ebay under mellandagarna och jag fick min igår.. blev en version 1.1.2 jailbreakad och klar i väntan på ett stelathsim eller kanske om de hinner släppa någon fix nu när v1.1.3 ligger i händerna på "hackarna".

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-03 18:03
Ursprungligen av iTac:

Beställde en iPhone från ebay för 3800(580$ ungefär) inkl frakt förra söndagen och väntar fortfarande. Den skickas med USPS, det som är störande är att jag iallafall inte kan se vart paketet är påväg, det enda jag kan se är däremot att paketet har checkat in så att säga, men inte mer. Eftersom jag vann den en dag innan 24:e dec, tror ni att USPS skickade iväg paketet under helgerna eller har det åkt iväg nångång, kanske tisdags?

Säljaren sa att det kan vara både 1.1.1 och 1.1.2 eftersom han inte vill öppna paketen, jag frågade om han kunde säga vad nummret på baksidan av paketet var, han svarade med (8475040nwh8) är det en 1.1.2 ?

Min första post förresten! Hej på er!

Borde vara 1.1.2. Skaffa StealthSIM eller liknande.
Du kan använda USPS trackingnummer på posten.se för att se vad som händer med ditt paket.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-04 13:32

Vilken storlek använder ni på era bilder på kontakter, för att de ska ligga perfekt?

Ursprungligen av wckd:

Vilken storlek använder ni på era bilder på kontakter, för att de ska ligga perfekt?

Jag tog bilder med iphone sedan skalar den om själv vad jag förstår.

Kom även på att jag vill kunna lägga in pdf:er och läsa dem på iphonen, det finns väl ett program för detta men hur lägger man in dem, svara gärna på inlägget ovan också så skulle jag bli glad

mvh/Anders

Jag bad min Fars Goda Vän som är pilot att köpa med en iphone hem!

Den 14e Januari fick jag den, lite sen men det var värt väntan!

Den totala kostnaden för mig var 2785,-
Ett mycket rimligt pris enligt mej, nu har jag jailbreakat den å ska beställa ett par hörlurar.
Funderar på Ett par V-Moda Vibe Duo, Någon som har några andra bra hörlurar att tipsa med?:)

Vad trevligt!

Ursprungligen av NilsEdvinson:

Jag bad min Fars Goda Vän som är pilot att köpa med en iphone hem!

Den 14e Januari fick jag den, lite sen men det var värt väntan!

Den totala kostnaden för mig var 2785,-
Ett mycket rimligt pris enligt mej, nu har jag jailbreakat den å ska beställa ett par hörlurar.
Funderar på Ett par V-Moda Vibe Duo, Någon som har några andra bra hörlurar att tipsa med?:)

Det var ju trevligt att läsa. Ännu trevligare hade det varit om man fått veta i vilken butik han köpte den?:D

Ursprungligen av Hirschan:

Det var ju trevligt att läsa. Ännu trevligare hade det varit om man fått veta i vilken butik han köpte den?:D

Jag är inte alls säker på detta, dom hade varit på något köpcenter, där apple hade en stor butik, vet inte om denna typen av "apple store" finns på många ställen i usa, då dom ofta har en byggnad för sig själv. Men priset på iphone är väll desamma på alla applestores i usa?

Senast redigerat 2008-01-28 09:08
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-24 01:32

Det spelar väl ändå ingen roll? En Apple Store var det, kanske.

Ursprungligen av boris91:

Det spelar väl ändå ingen roll? En Apple Store var det, kanske.

Vem frågade dig??:mad:

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-02-24 16:47

Vid det här laget är det rätt klart att man ska använda Telia om man vill få så mycket som möjligt ut ur sin iPhone här i Sverige.

En kompisar kommer hem från Vegas om dryga veckan och då hoppas jag att allting kommer bli klart med mitt byte från Tre till Telia.

Min fråga är vilket abonnemang som är mest prisvärt hos Telia om man har en iPhone. 199:- flat rate för obegränsad datatrafik läste jag något om?

Tack

Bevaka tråden