Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini C2 duo problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Sitter med ett litet problem.
Jag fick min mamma att köpa 2st Mac mini core2 duos i november till hennes arbetsplats.
Hon kör WindowsXP med dem (tyvärr) då hon använder ett databas program som vi inte lyckades köra genom Parallels.

För ngra dagar sen "låste"sig Windows och hon blev tvungen att stänga av minin genom att hålla inne power knappen.
Dagen efter försöker hon starta datorn men den är helt död.
Jag söker lite på Apples support sida och tipsar henne att resetta PMU.
Hon gör det och datorn startar mycket riktigt men vägrar ladda in Windows. Den fastnar i startupen då windows loggan visas. Fläkten går för fullt hela tiden.
Jag säger åt henne att starta upp datorn i OSX.
Datorn startar upp i OSX men fläkten går fortfarande på 100% och skärmen visar inte alla färger.
Hon beskriver det som om bilden är lila.
Jansson data i Helsingborg tipsar henne om att hålla nere "kringla" "alt" och "P" och "R" (tror jag det var) och låta datorn boota om 3 gånger.

Hon gör det men datorn kör fortfarande fläktarna opå 100% samt visar inte alla färger.

Jag tycker det låter som ngt allvarligt speciellt det här med färgerna . Vad tror ni?

Sjukt svårt att ge henne support över telefonen och jag hittar inget varesig här eller på Apples support forum..

Tacksam för tips.

/Magnus

Gör ett hårdvarutest med skivan så ni är 100% säkra på att det inte är mjukvarufel, sen skicka in den!

Ska göra det.
Det sega är att jag är i Stockholm och morsan och datorn är i Skåne.
Funderade på att köra den härifrån via Ichats skärmdelning men då kan man ju inte boota om den med Leopard dvdn..

Är det ngn som haft liknande problem med fläkten dvs att den går konstant på maxfart?

1
Bevaka tråden