Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S Comviq blev IQ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis nu så såg jag att operatörsnamnet för Tele2 har ändrats? Stod S COMVIQ innan och nu står det IQ?

Detta har ju inget med iPhone att göra anar jag, men bara kul om se om det blir samma för andra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-27 23:12

Jag har fortfarande S COMVIQ. Jag skulle gärna ha S IQ istället då det får plats utan att "scrolla".

Se min post om hur man ändrar operatörsnamn! Postat i detta forum för en sekund sen.

Min står det IQ på utan att ha ändrat ett dugg själv.

Nu står det S COMVIQ efter att jag startade om iPhonen igen.

Okej, jag har ändrat opetörsnamn nu vilket som till Tele2, tack vare tipset från "svantet".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-28 12:02

Min står det med IQ nu

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-03 10:59

Står IQ på min med nu också.

Ursprungligen av zightx:

Står IQ på min med nu också.

Då kanske man dra slutsatsen att dom har ändrat operatösnamnet på telefonen till IQ Varför vet jag dock inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-03 11:46

IQ här också. Stod S COMVIQ när jag steg upp i morse men det har bytt under förmiddagen. Lustigt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-04 19:09
Ursprungligen av rhesus:

IQ här också. Stod S COMVIQ när jag steg upp i morse men det har bytt under förmiddagen. Lustigt.

Haha, blir så för mig också. Typ S COMVIQ på morgonen och IQ sen.

AJa satte in en FakeCarrier nu så det står Tele2 hela tiden istället.

Varför heter dom inte bara Tele2?

  • Medlem
  • 2007-12-04 08:44

Comviq/Tele2 kanske gör anpassningar för Iphone.
Jag har också fått IQ som operatör men ännu roligare är att igår för första gången fick jag SMS notering om missade samtal.
SMS-et uppdateras med antal missade samtal. Nice

Jag har installerat fix för text sms för några dagar sedan. Kanske var det som löste problemet ifs.

Ursprungligen av Blex:

Comviq/Tele2 kanske gör anpassningar för Iphone.
Jag har också fått IQ som operatör men ännu roligare är att igår för första gången fick jag SMS notering om missade samtal.
SMS-et uppdateras med antal missade samtal. Nice

Jag har installerat fix för text sms för några dagar sedan. Kanske var det som löste problemet ifs.

Precis, så ligger det till.

Kan berätta att "Telia S" brukar bli endast Telia ibland också, kanske beror på telefonen. Vem vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-15 16:12

Det kan även beror på vilken basstation man är uppkopplad mot.

1
Bevaka tråden