Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Ändra namnet på operatör med makeitmine

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Erica Sadun, kvinnan som sätter alla småpojkar på plats med sina iPhone-kodar-färdigheter, har släppt en liten app som jag gillar skarpt. Tidigare fixade jag att det stod Tele2 istället för nåt långt konstigt typ Sweden GSM eller IQ Nånting med hjälp av a) att ändra default-bilderna för carrier, b) patchad Springboard och c) Customize, men nu kan man bara köra hennes lilla MIM.app och skriva in Tele2 eller vad man nu vill att det ska stå som operatör.

Jag har inte hittat hennes program i någon Installer source, så den här får man ladda ner, lägga i sin Applications mapp (och glöm inte att chmodda makeitmine-filen inuti appen med chmod +x makeitmine). Sen är det bara att köra den och skriva in sin operatör (jag har nu gömt den med XLaunch, känns inte som en app man använder så ofta).

http://ericasadun.com/ftp/PumpkinUtilities/MakeItMine-0.01.zip

Grymt program! Precis detta jag saknar. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-29 22:40

Bra tips! Undra hur det blir när man roamar, om samma text står kvar.

Ursprungligen av Jetwash:

Bra tips! Undra hur det blir när man roamar, om samma text står kvar.

Jag tror definitivt det står kvar - så om man åker utomlands skulle nog jag starta programmet och Restora så att jag ser vad som händer.

/S

Ursprungligen av svantet:

Jag tror definitivt det står kvar - så om man åker utomlands skulle nog jag starta programmet och Restora så att jag ser vad som händer.

/S

Eller gå in i "Inställningar" och kolla vilken carrier som är vald.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-30 11:21

Nu dyker den upp i installer under Utilities!

  • Medlem
  • 2007-12-09 22:30

vad är xlaunch?

1
Bevaka tråden