Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DN testar iPod Nano

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=698106

Håller ni som har testat nya Nano med om det skribenten kommer fram till?

Same old; jättebra, jättesnygg; men ingen radio eller inspelning. Köp en Zen. Har väl stått samma sak i alla recensioner sen original-iPoden?

Den nya Nanon är helt grym. Den har en känsla som jag tror ingen konkurrent kan komma i närheten av. En liten metallplatta som kan allt det, jag har iPodens radio-
tillbehör men jag lyssnar sällan på radio. Skärmen är helt fantastisk, jag brukar titta på Rapport som jag får hem som Podcasting. Funkra perfekt, även textade inslag går fint att läsa. Fattar inte gnället på att batteriet inte går att byta, jag har en iPod mini som är tre år nu, och den har gått i snitt fem timmar daglien (har den på jobbet) och jag har inte märkt någon försämring av batteritiden. Om man tycker det är kul att byta batteri kan man väll köpa en ficklampa. Nej, den nya iPod Nano är helt fantastisk

En aning offtopic men kan man inte byta batteri på samma sätt som i tidigare modeller av nano? (med hjälp av ett par enkla plastverktyg som brukar följa med batteriet)

Det verkar lite svårare på G3 av Nano, för vad jag har sett är batteriet löddat fast.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-04 19:58

Gick å köpte en ny nano idag (4GB), lyckades aldrig fylla min 2GB så det fick duga.

Men jag är helnöjd med den. Den är asgrym och skulle inte kunna tänka mig någon annan mp3 spelare som saknar det lilla äpplet.
Sen ser den fin ut breve macen å .

Dock tror jag att jag blir blind om jag kollar på en hel film på den.
Men skärmen för korta Podcast avsnitt är riktigt fint

det tycker jag skulle vara ett argument för mig till att köpa nya nano med video, att man kan ha podcast video. En film eller tv-serier kan vara segt på den lilla skärmen, men små podcasts skulle jag verklien använda. Vanliga ljudpodcasts är bland det bästa med min nano g1, för det är så sjukt när man har en apple produkt istället för nån annan mp-3

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-05 18:45

Helt rätt, har gått och flashat med National Geographics podcasten för polarna för att visa hur ball och bra den lilla skärmen är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 19:54

Bra guide. + radio är fan på tiden snart kan tyckas

1
Bevaka tråden