Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard släpps sista helgen i oktober

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men tänk vilken cool presentation av leopard det skulle kunna bli..

Job's talar om nya MB'n och kör sedan en liten Demo på storskärm från skrivbordet på sidan av scenen.. efter en stund så säger han.. "ingen som lagt märke till vårt nya OS? Det kommer med förinstallerat, och börjar säljas, från och med idag!"

Oj, kankse levde mej in i det lite för mycket!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-05 09:38

Apple har haft samma prissättning under en lång tid, $129.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 14:39
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 17:29

Ja men vad säger mot att Apple har en presskonferens i slutet på oktober bara för att säga att Leopard kommer den 16 november? Apple har alltid gått ut med datumet minst 3 veckor innan den senaste Mac OS X versionen släpps. Alltså jag är väldig tveksam att Apple lyckas att släppa Leopard den här månaden. Kanske säger Jobs du kann beställa Leopard NOW men officiellt skeppas det först i mitten på november.

//Rob

PS. Är det bara jag som tycker att den nya genomskinliga Apple menyn är ful som stryk? Jag vill ha den precis som i Tiger.

Senast redigerat 2007-10-05 17:51
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-05 18:53

Den är ju inte genomskinlig.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-10-05 19:04
Ursprungligen av boris91:

Den är ju inte genomskinlig.

Varför lyser då dom vita prickarna, under, igenom?

lite kameleont liknande skulle jag säga!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-05 19:06

Menyn är inte genomskinlig. Docken är reflekterande. Prickarna betyder att programmen är igång.

Menyraden i Leopard är genomskinlig. boris91, titta på bilden du du lade in. Ungefär i mitten ser man en tydlig vit prick som lyser igenom.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-05 23:36
Ursprungligen av Marcus K:

Menyraden i Leopard är genomskinlig. boris91, titta på bilden du du lade in. Ungefär i mitten ser man en tydlig vit prick som lyser igenom.

Mitt intryck är att alla prickarna som ser ut att lysa genom faktiskt är stjärnor som reflekteras. Titta rakt ovanför dessa, lika långt upp från dock-kanten som de är nedanför den. Ovanför alla misstänkta prickar finns det en stjärna som orsakar en reflektion.

McWolfe

Ursprungligen av McWolfe:

Mitt intryck är att alla prickarna som ser ut att lysa genom faktiskt är stjärnor som reflekteras. Titta rakt ovanför dessa, lika långt upp från dock-kanten som de är nedanför den. Ovanför alla misstänkta prickar finns det en stjärna som orsakar en reflektion.

Dock reflekterar, men mitt inlägg rörde menyraden som i högsta grad är genomskinlig.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-10-05 19:15

Faktum är att dockan också verkar vara genomskinlig om man tittar lite närmre.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-05 19:16
Ursprungligen av Mija:

Faktum är att dockan också verkar vara genomskinlig om man tittar lite närmre.

Men bara lite! Är det verkligen så störande? O:-)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-05 19:15

Visst. Jag trodde att Robo-X syftade på menyraden i den tidiga builden av Leopard som var helt genomskinlig - man kunde se gräsbakgrunden rakt igenom. Numera är den ju nästan inte genomskinlig alls så det knappt syns.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 23:44
Ursprungligen av boris91:

Visst. Jag trodde att Robo-X syftade på menyraden i den tidiga builden av Leopard som var helt genomskinlig - man kunde se gräsbakgrunden rakt igenom. Numera är den ju nästan inte genomskinlig alls så det knappt syns.

Det är menyn som jag menade. Jag vill inte ha en pink/lila/grön/blå eller någon annan färg på menyn. I och försig så baserar jag mina åsikter på bilderna som publiceras från Apple. På din bild ser man också att menyn är genomskinlig, kolla på stjärnan som lyser genom menyn i mitten. Menyn är bra som den är nu varför ändra på något som fungerar och ser bra ut?

Docken spelar ingen roll. Tycker i och försig att det är svårt att se vilket program som är öppen nu. Men min dock är gömd för det mesta så det ser jag bara när jag byter eller startar från programm.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Docken spelar ingen roll. Tycker i och försig att det är svårt att se vilket program som är öppen nu. Men min dock är gömd för det mesta så det ser jag bara när jag byter eller startar från programm.

Jag tycker att det är svårt att se vilka program som är öppna med nuvarande dock, iallafall men standardbakgrunden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-06 10:15

Om man inte gillar prickarna så går det ju faktiskt att ändra på dem. Vita trekanter (istället för svarta som i Tiger) skulle nog passa bra. Bilderna bör ligga i /System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2007-10-06 19:09

Apple har inte sneglat på Gnome då, där man själv kan ställa in transparensnivån...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-06 21:05

Verkar tyvärr inte så. Däremot är det nog ingen omöjlighet att det går att ändra via något komando i terminalen. Som vanligt

Och så den oundvikliga frågan som vi väntar på svaret på..från när ingår uppdatering om man vill köpa en Mac snarast...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-08 16:55

Jag tror det är 2 veckor från det datum som Apple annonserar ut release datumet. Alltså om Apple skulle ha en presskonferens den 14/10 och säga att Leopard kommer ut den 31/10 så brukar alla som köpte en Mac från och med 1/10 beställa gratis Leopard. Alla som köpte en dator i september får lov att köpa Leopard för fullt pris.

Fast jag tror fortfarande att Leopard kommer ut den 16 november och annonseras i slutet på oktober.

//Rob

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-10-08 17:37

De får ta å snabba på! Vi har minst 10 iMaccar och 1 Xserve i pipelinen för inköp, men jag trycker inte på knappen förrän de faktiskt säger att Leoparden kommer med...

jag har en del småfel på min Macbook som jag ska ringa in om en vecka eller så...
Tror ni att jag får Leopard med då också, om de byter ut hela manicken vill säga...
Jag hoppas minsann att det kommer en ny MacBook då också... hehe...

Bevaka tråden