Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken operatör använder du idag?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vore intressant att veta vilken operatör du använder med din iPhone idag, eller för delen överhuvudtaget. Om du har flera operatörer så kan du välja en som passar.

Kan bli kul att se vilken operatör som är populärast här på forumet (hint Apple)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-09-27 11:36

Trogen Felia-kund sen 1994...

Min historia ser ut så här, nuvarande först:

Tele2
Tre
Telia
Comviq
Telia
Comviq

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-27 12:31

Jag har följande historia

Telia
Comviq
Tre

Jag till hör de som faktiskt är nöjd med tre men bindningstiden är slut så kommer iphone till någon annan oeratör så kan jag byta

Jag har Telenor idag på min norska telefon och tre på min svenska.
Jag är nöjd med telenor men jag är inte speciellt nöjd med tre.
Och det har jag egentligen ingen anledning till mer än att jag tycker att tre är ett pissigt företag... Och så gillar jag inte att det kommer nya 3Gmaster över hela världen heller, fast det är ju inte bara tres fel (även om jag försöker intala mig det).

  • Medlem
  • 2007-09-27 20:15

Telenor senaste året efter att ha haft Telia i tio år. Ångrar att jag bytte men väntar med att byta tills jag vet vilken operatör som för iPhone...

Rubriken var inte så tydlig, jag röstade på Tre trots att jag inte har någon iPhone.

Jag hoppas på Telia för täckningens skull.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-29 00:50

Telia
/Quasi
Me,Myself and my iPhone...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-29 00:57

Trogen Telenorkund sedan Europolitan-tiden. Är dock dags att byta över till Telia inom kort pga bristande täckning i Norrbotten.
En jäkligt häftig grej med Telia, som verkligen sätter pricken över i:et på hur bra deras täckning är:
På Sveriges högsta topp, Kebnekaise, har du full täckning med Telia och kan utan problem ringa:) Ändå ser du inte en mast så långt ögat kan nå - märkligt!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-10-04 12:32

Ni skriver inte om ni använder tre med iphone, bara att ni haft tre... Jag har beställt en iPod från USA och vill gärna få bekräftat om 3 simkort funkar i iphone eftersom jag är bunden till 3...

Senast redigerat 2007-10-04 13:08
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-04 13:02

Har fortfarande ett abonnemang hos 3 i ytterligare 5 månader, men eftersom jag nu har en iPhone kör jag med Halebop.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-10-04 13:26
Ursprungligen av mbp:

Har fortfarande ett abonnemang hos 3 i ytterligare 5 månader, men eftersom jag nu har en iPhone kör jag med Halebop.

iPhone funkar alltså inte med 3 ??

Pratade nämligen med min lokala återförsäljare och sa att jag ville byta mitt 3 abonemang mot något GSM abonemang.. Han visste inte hur det var med iPhone, men han var säker på att han använt 3-simkort i vanlig GSM förrut... Tre har/hade väl något avtal med vodaphone (telenor numera?) så att deras nät automatiskt används om man inte har 3g täckning..

Kan någon bekräfta att de provat med 3 och sett att det inte fungerar?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-04 13:48

Har inte provat mitt 3-kort eftersom jag har fått höra att det inte funkar med 3G-SIM-kort. Men visst, jag trycker i det på en gång så får vi se.

3 funkar inte i iPhone.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-04 13:52

Nix, som väntat. Tres simkort funkar inte.
Även om de har avtal med vodafone eller liknande så spelar det ingen roll, eftersom det är en ny typ av simkort som inte iPhone funkar med.

Det kallar för USIM, och är som sagt endast 3G.

Jag kör med NewPhone...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-08 12:18

Använder Tele2Comviq sen drygt ett år tillbaka.

Tidigare kört med:

Telia
Comviq
Halebop

Telia, och skulle aldrig överväga att gå över till något annat.

Det är den enda operatör som har täckning på de olika platser som jag bor på under vissa perioder av året.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-10-08 15:59

Jobbet betalar min mobil och där är det Telia som gäller...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-08 16:40

Av någon anledning slutade mitt simkort att funka idag.
Halebops kundtjänst säger att de endast kan skicka ut USIM (3G) kort.
Så nu byter jag tillbaka till telia.

1
Bevaka tråden