Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonalksis skriver om piratad mjukvara

Tråden skapades och har fått 151 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hälften av mina program och pluggar är köpta, hälften är "piratade". Jag är student. Men musiker. Ingen far illa av min nerladdning. Tvärtom. Hade jag inte piratat resterande 50% av min mjukvara (om det ens är det) hade inte företagen tjänat mer för det, det hade bara resulterat i att min lilla hemastudio vore mer begränsad.

Sen så stödjer jag ju hellre mindre utvecklare som är mer beroende av min pengar, än större som inte är det, även om det delvis kan vara en haltande ekvation i teorin så är det ändå i praktiken det bättre valet.

Ursprungligen av papawasarodeo:

Hälften av mina program och pluggar är köpta, hälften är "piratade". Jag är student. Men musiker. Ingen far illa av min nerladdning. Tvärtom. Hade jag inte piratat resterande 50% av min mjukvara (om det ens är det) hade inte företagen tjänat mer för det, det hade bara resulterat i att min lilla hemastudio vore mer begränsad.

I någon mån håller jag med. Men samtidigt så undergräver piratande lågprismarknaden: varför köpa en budgetplugg/paket för en tusenlapp eller två när man kan gratis kan fixa fram Waves alla pluggar? (Sen tror jag de flesta överskattar sitt behov av program och pluggar, men det är ju en delvis annan diskussion.)

Citat:

Sen så stödjer jag ju hellre mindre utvecklare som är mer beroende av min pengar, än större som inte är det, även om det delvis kan vara en haltande ekvation i teorin så är det ändå i praktiken det bättre valet.

Bortsett från Waves och DAW-bjässarna så består i princip hela branschen av mindre utvecklare. Skulle tro att tex JAM har fler anställda och större omsättning än de flesta plugintillverkare.

Bevaka tråden