Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågar efter login vid start sedan Plus-uppdatering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-12 11:00

Hejsan

Jag har dykt på ett problem som verkligen driver mig till vansinne nu.

Saken är den att sedan jag uppdaterade till Plus (dvs, gjorde en ny nedladdning och uppdaterade vissa spår jag redan köpt som "vanliga" köp) så har iTunes börjat fråga mig om mitt login varje gång jag startar det.

När jag fyller i mina uppgifter så kör den en sökning efter inköp. Såhär har det aldrig varit förr, och det är fruktansvärt jävla störande. Speciellt om man låter frontrow starta itunes, då det hänger eftersom itunes börjar vänta på ett login i bakgrunden.

Jag har släng plist-filer, jag har mailat apple och jag har försökt få den att spara mitt login. Inget hjälper (apple behagar inte ens svara på mitt mail).

Är det någon annan som har detta problem?

Mvh
Kenny

  • Medlem
  • 2007-06-13 22:52

Well.. Hittade tillslut ett svar:

1. Quit iTunes.
2. Open your iTunes folder (usually found in the Music folder in your Home folder).
3. Double click the iTunes Music folder.
4. Inside you should find a folder called Downloads.
5. In this folder you will see a file "list.plist". Drag this file to your desktop.
6. Restart iTunes and hopefully iTunes will not ask for your password.

Min tanke är att det blivit något fel vid nedladdningen, så itunes tror där är mer att ladda ner.. Därför frågar den stup i kvarten så den kan söka igenom itunes store.

Tackar för den! Jag har stört mig på det där meddelandet sedan jag uppdaterade låtarna.

1
Bevaka tråden