Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt batteri?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook som har börjat få problem med batteriet. När jag skulle kallibrera batteriet här om dan (vilket jag inte gjort på ett par månader) så dog datorn helt plötsligt när det var "15 minuter kvar" på batteriet. Jag laddade upp batteriet fullt igen, men när det närmade sig fulladdat tillstånd började laddningen slå av och på hela tiden. Både dioden på kabeln och ikonen i menyraden blinkade med ett intervall på ca 2 sekunder.
Efter x antal timmar (vet inte eftersom den stod på under natten) var dock batteriet fullt och den slutade blinka.

Efter denna omladdning av batteriet släppte Apple batteriuppgraderingen och jag testade på nytt att kalibrera batteriet. Samma problem uppstod nu och datorn dog innan jag ens fick 10 minuters-varningen. När jag laddade upp batteriet igen började laddningslampan blinka som tidigare.

Är detta ett klockrent garantiärende eller finns det något annat jag kan göra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-04 14:41

Det är inget av de symptomen som beskrivs där och som jag skrev tidigare så uppstod felet både före och efter uppdateringen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-04 14:49

Då tycker jag att du ska gå till din närmaste Apple-återförsäljare med problemet.

Jag ringer nog Apple och frågar om de kan skicka ett nytt batteri så jag slipper att lämna ifrån mig datorn, eller om det räcker att jag skickar in det gamla batteriet.

Ursprungligen av cable_guy6:

Jag ringer nog Apple och frågar om de kan skicka ett nytt batteri så jag slipper att lämna ifrån mig datorn, eller om det räcker att jag skickar in det gamla batteriet.

Vore nice om du kunde meddela hur ditt samtal gick och vad som händer.

Jag har exakt samma problem nämligen. Min dator dog visserligen inte men den står bara och tuggar mellan 99%-100%. Vad skall man göra? Jag har kalibrerat och har senaste batteriuppdateringen.

1
Bevaka tråden