Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskussion om pseudonymer och användarprofiler

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-01-19 21:23

Dumb Dan: Jag reagerade också på det där. Det där är under omarbetning, se det som rester från 99mac som kommer ändra sig. Det skall bli plattformsoberoende.

En sak i taget tar vi dock med att ändra saker, det är helt enkelt för mycket för att fixa på en gång.. Det har varit viktigare att få ordning på folks konton och liknande än att ändra hur profilen ser ut. Först skall saker fungera, sedan ser vi över resten. Tyvärr så blir det en del sådana här saker då. T.ex. att det står mac överallt, vilket inte känns relevant för oss som kommer från 99musik.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-20 01:06

Helt klart något som ska ändras, och jag hoppas snart. Tycker inte det ger bra vibbar för en person som vill regga sig på 99musik när det kommer frågot om Mac och annat irrelevant.

Ha vid registrering/uppdatering dessa macgrejor i en helt egen avgränsad paragraf (så det är tydligt att det bara är för de som vill registrera sig främst för 99mac), och se till så att det är fullständigt frivilligt att fylla i. Personuppgifter som namn bör definitivt inte vara där (är det ens lagligt att kräva?), jag skrev iaf inte in mitt riktiga namn då jag inte vill ha det i en databas.

Men som sagt, saker som kommer att ändras.

Oj vilken stor fråga! ;D

Nä - jag vill hänga ihop som människa, oavsett om jag pratar med någon IRL, blir läst i någon av mina litterära klassiker om 300 år, eller skriver inlägg på ett forum.

Jag finns där genom mitt namn, men det är nog bara en dumhet. Jag har en aning respekt för alla som talar genom ett nick, men jag har större respekt för nick som hänger ihop med en människa… Alla de människor jag har lärt mig mest av skyltar med sitt namn.

Därmed inte sagt att man kan lära sig något av mig… mitt namn hänger bara kvar av gammal vana…

På vilket sätt skulle mitt "riktiga namn" vara mindre godtyckligt än mitt pseudonym, pseudonymet är ju iaf självvalt, så det säger ju mer om mig än mitt födelsenamn.

Hur som haver är det namn, tomma etiketter, vi pratar om.

Vad gäller användarnamn kan dessa dessutom inte ses som regelrätta pseudonymer eftersom de är så kallade "nicks" m.a.o. ej "vanliga namn" som kan misstas för ens "riktiga namn". Det finns en stor intentionskillnad där.

Tänk efter tack!

Bevaka tråden