Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF2007 klockan 18.00

Tråden skapades och har fått 388 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 12:39
Ursprungligen av mikotekniko:

Vad jag inte vill se:

200 iDVD-teman
Den där fjanten Meyer (eller vad han hette) spela musik för länge.
Ross Ho (ryser)

Haha! Klockrent. Jag håller helt med

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-01-09 15:56

Haha! Finns faktiskt bättre chips än Walkers. Finns ett märke vars namn just nu undgår mig, som är handgjorda(!) Deras havssalt och vinäger-chips är "to die for".
Har väl en 4 små Walkers-påsar hemma, ska ta å dra till co-op och bunkra lite bärs också.

Jag sitter i Crookes, Sheffield.

Alla UK-99are är förresten väldigt välkomna att dra ett PM till mig. Finns ev. något på gång med 99mac och UK... :):):)

Ursprungligen av bollman:

Haha! Finns faktiskt bättre chips än Walkers. Finns ett märke vars namn just nu undgår mig, som är handgjorda(!) Deras havssalt och vinäger-chips är "to die for".
Har väl en 4 små Walkers-påsar hemma, ska ta å dra till co-op och bunkra lite bärs också.

Nå, ett kriterium för att bli vald till vårat chips lär ju vara att det ska gå att få tag på någorlundna lätt i Sverige. Men nu tycker jag att vi bestämmer det. Så. Nu är det gjort.

Nu är det snart hem från jobbet, sätta sig framför någon av webbplatserna som berättar vad som händer och öppna en kall öl. Inget är som väntans tider!

Ursprungligen av bollman:

Haha! Finns faktiskt bättre chips än Walkers. Finns ett märke vars namn just nu undgår mig, som är handgjorda(!) Deras havssalt och vinäger-chips är "to die for".
Har väl en 4 små Walkers-påsar hemma, ska ta å dra till co-op och bunkra lite bärs också.

Jag sitter i Crookes, Sheffield.

Alla UK-99are är förresten väldigt välkomna att dra ett PM till mig. Finns ev. något på gång med 99mac och UK... :):):)

Är bara här i veckan och jobbar. Annars hade jag definitivt dragit iväg ett PM till dig
Hotellet säger att dom har supersnabb WiFi... jo tjena... 80 kb i sekunden kallar jag inte supersnabbt... *suck*

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 16:49
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Är bara här i veckan och jobbar. Annars hade jag definitivt dragit iväg ett PM till dig
Hotellet säger att dom har supersnabb WiFi... jo tjena... 80 kb i sekunden kallar jag inte supersnabbt... *suck*

Glöm inte, du ÄR i ett U-land

Ursprungligen av bossep:

Glöm inte, du ÄR i ett U-land

haha kung!

2 timmar kvar

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 16:06

1.54 kvar and counting

Så har man just skapat en samling med bokmärken till 12 olika sidor som rapporterar live. Allt är sig likt med andra ord. Som vanligt kommer det nog att visa sig att minst hälften av de 12 sidorna bara är skräp.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Så har man just skapat en samling med bokmärken till 12 olika sidor som rapporterar live. Allt är sig likt med andra ord. Som vanligt kommer det nog att visa sig att minst hälften av de 12 sidorna bara är skräp.

Snälla, dela med dig!

Apple Store fortfarande öppen...

Oj, det var en diger lista! Det enda jag saknar är engadgets sida, har för mig att den var bäst förra året...

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Oj, det var en diger lista! Det enda jag saknar är engadgets sida, har för mig att den var bäst förra året...

Läs listan igen då

Ursprungligen av tvamvarg:

Läs listan igen då

Spelar ingen roll, för den verkar vara kass i år...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 16:18

Lite bilder från Apples monter... Inget att se eftersom allt är inslaget i svart duk, men kanske kan vara kul ändå.

http://blog.wired.com/cultofmac/2007/01/apples_christoe.html

Ska bli kul ikväll. Här är facit:

Jobs pratar om hur himla bra det går för Apple och annonserar Year of Wireless Media, visar alla tjusiga funktion för det i Mac OS 10.5, ägnar 20 minuter åt Leopards nya glassiga gränssnitt som varit så himla hemligt och annonserar att Leopard börjar levereras 1 mars. Sen kommer ett rockband och skränar i för många minuter innan det är dags för en ny iPod med trådlöst nät, tjusig skärm och inbyggd telefon. Dessutom har den, och Leopard, Skype inbyggt; varför tror ni annars att Skype-folket fick så bråttom med att låta mac-klienten komma ikapp Windows och sen hålla tyst? Fast nä, Jobs är nog för stolt för att kunna erkänna att iChat inte används av med är 15 personer samtidigt i hela världen utan det blir nog iChat som gäller, fast nu Skypekompatibelt.

Så blir det dags för uppdatering kring iTV och vi får se töntiga klipp från amerikanska tv-shower i alldeles på tok för många minuter. Demo av iTunes 8 följer, det är jättelätt att köpa showerna om man bor i USA.

Uppdaterad Mac mini följer, nu med 5% ökad prestanda och inbyggd Airport SOM FUNGERAR! Ytterligare en datoruppdatering följer men den får jag inte prata om.

Och så får vi se iWork 07 så klart.

Kvällens polotröja är mörkblå.

Bonus: VueScan uppdateras.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

...innan det är dags för en ny iPod med trådlöst nät, tjusig skärm och inbyggd telefon. Dessutom har den, och Leopard, Skype inbyggt; varför tror ni annars att Skype-folket fick så bråttom med att låta mac-klienten komma ikapp Windows och sen hålla tyst? Fast nä, Jobs är nog för stolt för att kunna erkänna att iChat inte används av med är 15 personer samtidigt i hela världen utan det blir nog iChat som gäller, fast nu Skypekompatibelt...

Tja, helt åt skogen var inte min gissning.

Och jag kommer definitivt att köpa så fort det går, om den så kostar det dubbla. Oh boy, Apple gör det igen!

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Bonus: VueScan uppdateras.

Haha, så kom det en ny version av VueScan alldeles nyss! Oh så jag gissar.

Men vad var det för färg på polon den här gången? Jag har inte sett keynoten själv... äh, inte så viktigt förresten. Nu ska jag beställa Apple TV.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-01-09 16:41

Hahahaha!!! Jotack, jag är rätt väl medveten om hur det funkar med tidszoner. Det var menat som ett rejält skämt! Därav efter

Panik!!! Detta kanske är fel tråd... men jag provar ändå. Vill ju inte missa kvällens event.
Jag tänkte kolla på en gammal Keynote bara för att kolla hur det funkar med min nya Macbook Pro till skillnad mot min gamla PowerBook Pismo som inte orkar med H264 riktigt...

Ljudet funkar inte på strömarna i MBPn men det funkar på min gamla Powerbook. MBPn är ju spritt ny och ljudet funkar på all annan QT-media på Apples site. Har någon annan samma problem med en MBP och de gamla Keynotesen? Vad kan man göra?

  • Medlem
  • 2007-01-09 16:48

awww.. bara inte grannen stänger av WiFi:t då gråter jag

Tillbaks till vad får vi se...

Jag hoppas på film på iTS för isåfall köper jag Cars. Annars vore det kul med en ny fristående iSight.

  • Medlem
  • 2007-01-09 16:55

Kan Apple och Google ha något på gång, googles
http://blogger.com/ ligger nere just nu,
kanske iweb med synk direkt till blogger.com?
Eller ersätts hela .Mac med tjänster från Google, med gmail mm?

Snart dödar jag alla kopplingar mot macvärlden för att gå in i ett totalt mörker... Som tur är jag inte ensam här i Umeå.

Jag tror kvällens händelse är blir något utöver det vanliga! Jag tror jag kan dra tillbaka de flesta av mina förutsägelser, ikväll kan nästan allting hända (fast inte en mac tablet).

Det blir nog en telefon trots allt. Jag hoppas den blir som en minimac snarare än som en iPod i så fall. Nu låter det kanske som om jag dragits med av hypen, och det har jag väl delvis, men det känns verkligen som att kvällen blir något extra.

Det blir extra svårt att sia om vad som händer. Ja, förutom givna saker som 10.5, iTV, iLife 07 osv. Surprise me, Steve!

Ha så trevligt här på 99mac ikväll, ni som följer det live. Jag håller tummarna för att vi får en bra videoström på vår keynoteträff senare ikväll/natt.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror kvällens händelse är blir något utöver det vanliga! Jag tror jag kan dra tillbaka de flesta av mina förutsägelser, ikväll kan nästan allting hända (fast inte en mac tablet).

Jaså vad ska det här vara för gojs då

http://eshop.macsales.com/shop/ModBook

skoj skoj

Apple Store US är nere. Nu är det allvar.

Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Jaså vad ska det här vara för gojs då

http://eshop.macsales.com/shop/ModBook

skoj skoj

Tusan jag trodde den hette Mad book men det var visst mod

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 17:06

Hur går kursen för Apple på Nasdaq? Därav kan man utläsa vad många tror om en Apple telefon. Jag VILL se en uppdaterad MacBook Pro (och en 12-13"), telefon, bantad Mac Pro och Leoparden utan koppel. iTV är given liksom iLife'07. Jobs kommer med något som inte någon inte ens kunnat gissa sig till.

Ursprungligen av bossep:

Hur går kursen för Apple på Nasdaq? Därav kan man utläsa vad många tror om en Apple telefon. Jag VILL se en uppdaterad MacBook Pro (och en 12-13"), telefon, bantad Mac Pro och Leoparden utan koppel. iTV är given liksom iLife'07. Jobs kommer med något som inte någon inte ens kunnat gissa sig till.

Jodå det klättrar än så länge...
http://quotes.nasdaq.com/quote.dll?page=charting&mode=basics&intraday=on&timeframe=intra&charttype=ohlc&splits=off&earnings=off&movingaverage=None&lowerstudy=volume&comparison=off&index=&drilldown=off&symbol=AAPL&selected=AAPL

Bevaka tråden