Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet förstört i iTunes!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först trodde jag att det var fel på någon ljudinställning i datorn men jag kollade alla ljudinställningar och spela upp samma filer (musik) på andra media spelare som tex. Windows Media Player, VLC player mm. och det funkade utmärkt.

Men när jag spelar upp något från iTunes' bibliotek eller direkt från iPoden när den är inkopplad blir ljudet helt knasigt det blir jättebrusigt och man kan knappast höra ens melodin. Inte ens Radio fungerar korrekt.

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig?

Du har inte sökt eller letat runt bland de andra trådarna i den här forumdelen va?
Ett tips är att gör det...
Om du menar att du har iTunes 7.0 installerat kommer du hitta lösningar....

Ojdå, jag glömde visst skriva det. Har letat runt och hittat en del trådar och jag har försökt fixa problemet utan att lyckas. Har avcheckat och checkad för Safe mode i Quicktime inställningarna och har stängt av EQ i datorns ljudinställningar så att inte datorn och iTunes' EQ stöter ihop samtidigt. Någon som kan hjälpa mig med det här?

Har du uppgraderat till iTunes 7.0.1?

Nej, jag har version 7.0.0.70. Uppdaterar nu så får jag se vad som händer. Tack för tipset!

YES!! Nu funkar det utmärkt, var antagligen buggigt med förra versionen.

Det var det jag menade med:
"Har du kollat runt och sökt på forumet?"
I 99% av alla fall finns svaret man söker efter om man letar lite.

Jag sökte men lade inte märke till skillnaden mellan version iTunes 7.0.1 och iTunes 7.0.0.70, läste bara förbi dom. Försöker vara nogrannare nästa gång.

Har också stött på det problemet i första versionen av itunes 7. Händer inte alltid men ibland. Speciellt om man spolar framåt i flera låtar så efter itunes varit igång ett tag så börjar ljudet att brusa. Startar man sen om itunes så är ljudet som det ska igen. Men i nya versionen har jag inte stött på det. Så det var antagligen en bugg i förra versionen som nu blev åtgärdat.

1
Bevaka tråden