Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes-problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tog precis hem nya itunes-versionen och har problem nu. När jag spelar låtar genom ituneseller kopplar in min nano och spelar genom den så hackar och hoppar varje låt. Nån som stött på samma problem eller vet vad problemet är?

Jag har exakt samma problem, jag...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 02:15

iTunes and QuickTime: Audio does not play or plays incorrectly

Verkar visst lösa problemen för vissa. Men andra har kvar problemen förstås

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-18 08:53

*Tråden flyttad till rätt forumdel*

Tack för tipset! Följde rådet om att ändra inställningarna i QuickTime settings. Jag hade en bock i rutan för Safe Mode. Jag kryssade ur den - och vips, så funkade iTunes som det var tänkt...

Alltså du säger att de blir så näru spelar dom via ipoden eller??

mina låtar hackar efter ett par minuters spelning i itunes.. kraftigt brus/ hackigt tyyp...
så får man pausa låten o trycka play igen.. sen kommer det tillbaka efter ett tag

ÄR DETTA SAMMA PROBLEM???

gjorde tipset men vette fasen om de hjälpte.:P

Ljudproblemet i iTunes 7 löst.

För er som har problem med hackande ljud i nya iTunes, tänk på att Quick Time måste vara igång i bakgrunden, då spelas låtarna upp helt felfritt. Jag gjorde misstaget att stänga ner Quick Time, och då började problemen.

Hoppas det är så enkelt för er andra.

VARFÖR?:P

varför ska man ha det på detta men ej på förra? isåfall tycker jag dom har försämrat itunes.

Men vad för quiktime är det man ska ha uppe?
vanliga quicktime player eller?

Ursprungligen av Primrose:

För er som har problem med hackande ljud i nya iTunes, tänk på att Quick Time måste vara igång i bakgrunden, då spelas låtarna upp helt felfritt. Jag gjorde misstaget att stänga ner Quick Time, och då började problemen.

Hoppas det är så enkelt för er andra.

Hjälpte tyvärr inte. Intressant att det är olika lösningar som löser problemen hos andra, kanske beror på ljudkort eller liknande.

Nej de funkade ej för mig heller...

amen ljudkort...:P asså alla andra funkar ju. vlc osv, bara appleitunes 7^^ de jag hade innan va ju klockrent!

Det känns som de smittar för firefox blir så. har jag på en låt i itunes och en nånstans på nätet o använder firefox, blir båda låtarna helt hackiga, både i itunes och firefox:S

1
Bevaka tråden