Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden har får inte kontakt med datorn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-02 22:29

Idag, när jag skulle synca iPoden med datorn så kan den inte få kontakt. När jag kopplar in iPoden i firewire-porten så börjar batteriet laddas, men iPoden dyker inte upp i Windows eller iTunes. Det kommer inte upp något "Do not disconnect" meddelade i iPoden utan man ser bara att batteriet laddas.

Har testat allt möjligt; installerat om iTunes, återställt iPoden, bytt PCI-plats på firewire-kortet, installerat om firewire-drivrutiner, men inget hjälper. I ipodlounge.com's forum så verkar många få detta problemet. Någon här som haft detta problem också?

Jag misstänker att firewire-kortet har gått sönder. Mitt första har redan gått sönder så nu kanske även mitt andra har gjort det också. Ska försöka testa i en annan dator nu.

jag har samma problem... min ipod funkar inte på nån dator... har pajat totalt jag är så trött på den

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 22:22

Jag vet vad felet är, efter länge mixtrande. Det är nämligen så att iTunes till PC är ett jävla skitprogram och det är därmed iTunes som ställer till problemet och "låser" både iPoden och iTunes. Här är dock en lösning som fixade felet för mig:

Avinstallera iTunes. Koppla in iPoden och tryck ctrl+alt+delete. Stäng ned allt som har med iPoden att göra, typ iTunes eller iPodservice eller vad som nu kan köras (om något körs). Därefter går du in i Den här datorn, högerklickar på iPoden (flyttbar disk eller vad det nu står), det kan ta jävligt lång tid detta och datorn kan se ut att haka sig, men bara vänta ut det. Till slut kommer menyn fram och då väljer du formatera. Kör en snabbformatering; tada; problemet är löst. Installera nu Ephpod eller något annat som inte är iTunes och använd det som syncprogram, så kommer det fungera perfekt!

Ursprungligen av cruZZade:

Jag vet vad felet är, efter länge mixtrande. Det är nämligen så att iTunes till PC är ett jävla skitprogram och det är därmed iTunes som ställer till problemet och "låser" både iPoden och iTunes. Här är dock en lösning som fixade felet för mig:

Avinstallera iTunes. Koppla in iPoden och tryck ctrl+alt+delete. Stäng ned allt som har med iPoden att göra, typ iTunes eller iPodservice eller vad som nu kan köras (om något körs). Därefter går du in i Den här datorn, högerklickar på iPoden (flyttbar disk eller vad det nu står), det kan ta jävligt lång tid detta och datorn kan se ut att haka sig, men bara vänta ut det. Till slut kommer menyn fram och då väljer du formatera. Kör en snabbformatering; tada; problemet är löst. Installera nu Ephpod eller något annat som inte är iTunes och använd det som syncprogram, så kommer det fungera perfekt!

ja men altså min dyker inte upp på den här datorn... finns inte där... hur gör jag då? plus att jag vill inte formatera eftersomn jag använder min som extern hårdisk så har jag skolarbeten på den...

ipod är skit!

Min iPod visar "okej att koppla från" när jag sätter den i dockan. detta gör den alltså direkt. i.o.m. det så kan jag inte göra något med ipoden från datorn så att säga, dom har liksom ingen kontakt. själva ipoden visar den klassiska mappen med ett utropstecken på.
UPS hämtar min iPod imorgon.

jag har samma problem på min ipod video

odu kan kontrollera om det är fel på din firewire-anslutning i diagnostic mode tror jag. gör en hard reset (håll menu-knapp + select-knapp) och flytta fingret, som ligger på menu-knappen, till back-knappen så snart iPoden startar om. Håll back-knappen + select-knappen alltså, så är du sedan inne i diagnostic mode.

1
Bevaka tråden