Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råkade komma in på "Bios" på iPoden

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena! Idag hände det en väldigt märklig grej som jag absolut inte fattar hur det kunde inträffa. Skulle sätta igång den men på väg in hände något konstigt, Apple ikonen visades först spegelvänt:

Typ såhär då:

Sedan började skärmen flumma sig och massa svarta sträck kom fram. Tillslut kom jag in i någon sorts "Bios" setup med ett typsnitt jag aldrig sett förut. Vet inte om iPod har Bios men ni förstår väl vad jag menar, en meny där man kan ställa om ALLT.

Blev så ivrig så jag skrev av hela listan:

Exact kopierat:

5 IN 1
RESET
KEY
CHGRCUR
REMOTE
HP STAT
IRAM3
BATT A2D
A2D STAT
FIREWIRE
HDD R/W
SMRT DAT
SMRT SCAN
CLR BLKS
DISKMODE
WHEEL
CONTRAST
AUDIO
STATUS
DRV TEMP

Hur kunde jag egentligen komma in här? Är det ovanligt att det händer? Hur kan jag komma in igen?

Förresten, gick in på Audio och vidare till Volume och ställde om där, nu kan man spela riiiiiktigt högt. Alltså inte som en olåst iPod utan mycket högre.

/Gurra

  • Oregistrerad
  • 2005-09-07 22:11

hmm, det är inte första april idag vad jag vet?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-07 22:28
Ursprungligen av erik:

Har testat det nu men det går ju inte o komma in

Ursprungligen av erik:

rättelse till adress.

http://www.finseth.com/parts/ipod.php

Det kom bara fram en Apple logga, sen hände inget mer...

  • Medlem
  • 2005-09-09 16:33

Okej nu hände något helt jävla weird i diagnstoic mode:D jag fick micen att funka :D:D:D:DD:D mohahaha

Men jag fick inte upp samma grej som du fick tror jag för jag såg inget om 5in1 och sånna greje, kan ju säga att det var på en ipod photo 30gb som jag fick micken att funka men tror att det är hörlurarna som jobbar åt andra håller och funkar som mic.

Testade det funkade men jag fick inte heller upp det du skrev fick upp en liknande meny...

Hur kommer man ut därifrån då??

de hände samma sak för mig en gång när batteriet tog slut. hade den i fickan och så plötsligt började de lysa och när jag kollade vad de va så hade jag all text som Gurra_0 hade. vågade dock inte glida runt i menyerna där för att av misstag sabba nått. vill inte skicka iväg min älskling

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-09-10 18:53

går inte att sabba någonting riktigt. är bara en massa test för att se att iPoden mår bra.

kör man sista testet, som tar sin lilla tid, så stänger den diagnostic mode efter det. känner inte till något annat sätt att komma ur.

  • Medlem
  • 2005-09-10 21:13

har också kommit in där ett antal gånger...

Ett av de enklaste sätten att komma ut måste vara att göre en resett, det fungerade för mig iaf.

Ursprungligen av bengan_fbk:

Ett av de enklaste sätten att komma ut måste vara att göre en resett, det fungerade för mig iaf.

Vafan betyder alla grejer? Min ipod är ganska trasig (läs tråden jag postat) och jag är inne där. Det är någtot fel med min flashgrej eller nåt, för det stod "koppla in i ellutag för ipodes flashminne behöver blablabla" och när sätt-in-adaptern-i-ellutaget-symbolen kom fram, gic den inte att få bort. så nu är det det enda den visar.

Ursprungligen av Gurra_0:

Tjena! Idag hände det en väldigt märklig grej som jag absolut inte fattar hur det kunde inträffa. Skulle sätta igång den men på väg in hände något konstigt, Apple ikonen visades först spegelvänt:

Typ såhär då:

Sedan började skärmen flumma sig och massa svarta sträck kom fram. Tillslut kom jag in i någon sorts "Bios" setup med ett typsnitt jag aldrig sett förut. Vet inte om iPod har Bios men ni förstår väl vad jag menar, en meny där man kan ställa om ALLT.

Blev så ivrig så jag skrev av hela listan:

Exact kopierat:

5 IN 1
RESET
KEY
CHGRCUR
REMOTE
HP STAT
IRAM3
BATT A2D
A2D STAT
FIREWIRE
HDD R/W
SMRT DAT
SMRT SCAN
CLR BLKS
DISKMODE
WHEEL
CONTRAST
AUDIO
STATUS
DRV TEMP

Hur kunde jag egentligen komma in här? Är det ovanligt att det händer? Hur kan jag komma in igen?

Förresten, gick in på Audio och vidare till Volume och ställde om där, nu kan man spela riiiiiktigt högt. Alltså inte som en olåst iPod utan mycket högre.

/Gurra

EXAKT samma grej hände mig några dagar sen men då var det att jag kom åt den i fickan och så kom den in i det läget

  • Medlem
  • 2006-01-27 14:22

snöigt.. jag testar lite skit på min mini

först menu + select för att boota om, sen back + select för att komma in i diagnostic mode..

hmm.. får dock inte upp alla menyval.. aja

har ni inte hold på era mini´s hade jag iaf!

  • Medlem
  • 2006-01-27 15:21

vad menar du nu?

jag är mest ute efter att kunna dra upp gainen på ljudnivån ut.. men jag hittar inte det menyvalet nånstans..

jag försöker komma åt Diagnostic Mode på min mini jag har försökt med det som beskrivs på den här sidan http://www.finseth.com/parts/ipod.php men det funkar inte, däremot har jag flera gånger hamnat där av misstag, grymt störande

  • Medlem
  • 2006-06-15 00:08

Till alla som inte får samma meny..
Jag tror inte han har en iPod MINI 4GB...

1
Bevaka tråden