Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar ipod mini i usb 1.0?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. Det är såhär att min pappa som bor i USA har beställt och skickat en ipod mini till mig(har dock inte fått den än, får den nog på onsdag).
Och eftersom min dator med usb 2.0 är sönder så undrar jag om ipod mini fungerar med usb 1.0.

Och en till fråga. Är det svårt att skapa playlists i itunes?

Ännu en fråga Får man med ett ipod-fodral ?

  • Medlem
  • 2005-03-21 16:34

Jupp

å...

Nej

OK tack!

  • Medlem
  • 2005-03-21 17:04

Så lite så!

Men asså det kommer gå seeegt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-21 21:57
Ursprungligen av MsB:

Men asså det kommer gå seeegt!

Jag köpte en iPod mini idag och upptäckte att jag har samma problem. Synd att de inte sa nåt i affären, jag hade köpt en FireWire adapter då.

Men jag vill ju komma igång med iPoden. Går den att ladda också via USB 1.0? Hur lång tid tar det?

/ Terhi

Ursprungligen av Terhi:

Jag köpte en iPod mini idag och upptäckte att jag har samma problem. Synd att de inte sa nåt i affären, jag hade köpt en FireWire adapter då.

Men jag vill ju komma igång med iPoden. Går den att ladda också via USB 1.0? Hur lång tid tar det?

/ Terhi

Det borde ju gå att ladda den via USB 1.0. Men köp annars en USB 2.0 på clasohlson. Kostar 149 kr tror jag. Jag ska iaf göra det imorron.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-22 16:48
Ursprungligen av RennoD:

Det borde ju gå att ladda den via USB 1.0.

Jo det gick, men det tog 6 timmar för att få den fulladdad. Allting fungerade, men det var lite segt förstås. Inte katastrofalt segt, men ska man ha i alla gig'en på en gång så får man vänta en bra stund

Jag tyckte hörlurarna var stora, finns det mindre som är bra?

/ Terhi

Ursprungligen av Terhi:

Jo det gick, men det tog 6 timmar för att få den fulladdad. Allting fungerade, men det var lite segt förstås. Inte katastrofalt segt, men ska man ha i alla gig'en på en gång så får man vänta en bra stund

Jag tyckte hörlurarna var stora, finns det mindre som är bra?

/ Terhi

Koss the plug är mycket bra. Har fått bra betyg och bra recensioner. Finns på www.komplett.se
Dom är nog något mindre är original.

Men bara en fråga; ar det bra ljud i original-hörlurarna?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-23 23:23
Ursprungligen av RennoD:

Men bara en fråga; ar det bra ljud i original-hörlurarna?

Jo, det är helt ok.
Nu har jag ju iofs inget att jämföra med, men hade jag bara fått plats med dem i öronen ordentligt, så hade jag inte letat efter några andra.

/ Terhi

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-29 14:19
Ursprungligen av Terhi:

Jo det gick, men det tog 6 timmar för att få den fulladdad. Allting fungerade, men det var lite segt förstås. Inte katastrofalt segt, men ska man ha i alla gig'en på en gång så får man vänta en bra stund

/ Terhi

Ja men det är inte så ofta man behöver fylla 4/6GB, annars så är ju ett USB2 kort för 150-200 Sek inte så dum investering.

Jo, kan tänka mig det. Funderar på att köpa usb 2.0 kort.

  • Medlem
  • 2005-03-21 17:21
Ursprungligen av RennoD:

Jo, kan tänka mig det. Funderar på att köpa usb 2.0 kort.

Det är det heltklart värt! KOstar la runt 150 spänn lr nått... väl investerade pengar!

Orginal lurarna är ganska hyffsade ljudet är klart men basen är tam som i helvete. Går inte att lyssna på musik med tung bas. Självklart måste man välja en bra equalizer och själv använder jag mig av Jazz aom fungerar med all sorts musik utan att det brusar i basen.

Koss the plug har jag också, jag är precis inte super nöjda med dom Basen är väldigt bra men en anning överdominerande för min smak, jag vill ha ett tydligt mellanregister och diskan också. Men lurarna är definitivt dom bästa man kan köpa för max 200kr. själv köpte jag mina för 169kr hos hobbex.

USB 2.0 != Firewire eller?

Tror inte jag har USB 2.0 på min dator, dock har jag firewite till min Gen2 iPod.

  • Medlem
  • 2005-03-25 19:33
Ursprungligen av bstark:

USB 2.0 != Firewire eller?

Öhh nä.... Firewire = Firewire, USB2 = USB2

1
Bevaka tråden