Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Ipod mini - gammalt batteri?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan på er,
Fick min nya Ipod mini 4GB i torsdags och är supernöjd med den. Laddade den i ca 4h när jag packade upp den (tror inte det behövdes men iaf) och batteriet var fullt. Nu är batteriikonen snäppet under halvfullt och jag har lyssnat i högst 4h30min har jag kommit fram till. Jag har under denna period bara testat belysningen då o då (sammanlagt skulle jag säga att den lyst i max 5min) och fipplat lite med EQn i högst 5min. Känns ju som om det borde vara halvfullt efter ca 9h då batteritiden är på 18h. Ni som har en ny mini, visar eran batteriikon halvfullt efter ca 9h eller är det som på min och sen kör den på i timmar när batteriikonen är i princip tom? Det står 4GB på baksidan av ipoden men tänk ifall jag har en ny mini med gammalt batteri :X tänker alltid det värsta :/

  • Medlem
  • 2005-03-09 13:09
Ursprungligen av Paradiddle:

Hejsan på er,
Fick min nya Ipod mini 4GB i torsdags och är supernöjd med den. Laddade den i ca 4h när jag packade upp den (tror inte det behövdes men iaf) och batteriet var fullt. Nu är batteriikonen snäppet under halvfullt och jag har lyssnat i högst 4h30min har jag kommit fram till. Jag har under denna period bara testat belysningen då o då (sammanlagt skulle jag säga att den lyst i max 5min) och fipplat lite med EQn i högst 5min. Känns ju som om det borde vara halvfullt efter ca 9h då batteritiden är på 18h. Ni som har en ny mini, visar eran batteriikon halvfullt efter ca 9h eller är det som på min och sen kör den på i timmar när batteriikonen är i principtomt? Det står 4GB på baksidan av ipoden men tänk ifall jag har en ny mini med gammalt batteri :X tänker alltid det värsta :/

Lugn! Varför skulle Apple bemöda sig med att stoppa i en annan komponent i några av deras Ipod? (Gammalt batteri). Batterierna har inte maxeffekt första gångerna de används, så enkelt är det.
Det är föressten inte bara batteriet som gör att du har 18h, det är hårddiskar och mjukvara i kombination med ett nytt batteri. Så ingen idé´att oroa sig! Du kan vara lugn. Annars får du väl ringa Apple så får de övertyga dig. *S*

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-09 13:11

Det är samma batteri i den nya och gamla, dom har gjort hårdvaran strömsnålare.

Du får tänka på att den drar mer ström när man håller på att flippar runt i den.

Tack för svaren people Får hoppas på det bästa när jag spelat ur denna laddning och laddar den nästa gång.

  • Medlem
  • 2005-03-11 12:51

Har upplevt samma problem som ovan med kort batteritid på min nya mini. Efter ett par urladdningar har jag inatt gjort ett test. Nu efter 17 timmar lade den av. Den har då legat helt orörd och spelat låt efter låt. Inget fipplande med låtval, belysning etc

Jag hoppas att batteriprestandan ökar nu när man laddat ur den ett par gånger. Innan sista urladdningen före testet körde den, med iTrip inkopplad, slut på batteriet på bara 6 timmar.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-11 13:02
Ursprungligen av Jojeb:

Har upplevt samma problem som ovan med kort batteritid på min nya mini. Efter ett par urladdningar har jag inatt gjort ett test. Nu efter 17 timmar lade den av. Den har då legat helt orörd och spelat låt efter låt. Inget fipplande med låtval, belysning etc

Jag hoppas att batteriprestandan ökar nu när man laddat ur den ett par gånger. Innan sista urladdningen före testet körde den, med iTrip inkopplad, slut på batteriet på bara 6 timmar.

Har oxå märkt att den drar ganska mycket ström när man har iTripen inkoplad.

Min erfarenhet från min gamla generation ett och känslan efter tre da'r med en iPod Mini är att själva batteri-indikatorn är ohyggligt oprecis. Halvfullt betyder inte halfullt och med en enpixelsstapel kan man ofta spela ett antal timmar till...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 22:29

Inte för att det är ett linjärt samband men bitrate spelar också in. Ju högre bitrate desto oftare måste hdn spinna igång.

Tycker att min ipod minis batteri tid är ganska litet.. Hoppas verkligen att det blir bättre ju fler gånger man laddar den.
Undrar hur länge det tar innan batteriet är helt slut om man inte sätter på den....? Tycker att den drar mycket ström när den är avstängd...
Undra hur många gånger man måste ladda ur den innan den när full kapacitet...?

Ursprungligen av diatryma:

Tycker att min ipod minis batteri tid är ganska litet.. Hoppas verkligen att det blir bättre ju fler gånger man laddar den.
Undrar hur länge det tar innan batteriet är helt slut om man inte sätter på den....? Tycker att den drar mycket ström när den är avstängd...
Undra hur många gånger man måste ladda ur den innan den när full kapacitet...?

Alla dina frågor finns besvarade i tidigare trådar, använd sök.. Varför dra upp massa gammla trådar?

1
Bevaka tråden