Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Windows media player

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har en ide hur man skulle kunna använda Windows media player och gå runt iTune och på detta sätt slippa konvertera ELLER finns det ett bra konverteringsprogram som kan göra om ALLA filer i biblioteket till ACC.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-26 02:23
Ursprungligen av tson57:

Är det någon som har en ide hur man skulle kunna använda Windows media player och gå runt iTune och på detta sätt slippa konvertera ELLER finns det ett bra konverteringsprogram som kan göra om ALLA filer i biblioteket till ACC.

Om jag minns rätt är de AAC du får av iTunes special just för iPod. Och de blir ändå lättast med de.

Alla vadå?

är de mp3or innan?

gör det inte. Kvaliten blir sämre eftersom de komprimeras önnu en gång.

Men i framtiden om du t ex tar låtar från cd -skivor. Så ta AAC. Sämre än Apple loseless men bättre än MP3.

//C

Acc

Tack. Kanske uttryckte mig oklart .....finns det något bra konverteringsprogram som skulle kunna konvertera mina WMA till ACC i från Windows mediapalyer så jag bara behövde lägga in de filer jag ville ha i iTunes.

Ursprungligen av Archduk3:

Om jag minns rätt är de AAC du får av iTunes special just för iPod. Och de blir ändå lättast med de.

Alla vadå?

är de mp3or innan?

gör det inte. Kvaliten blir sämre eftersom de komprimeras önnu en gång.

Men i framtiden om du t ex tar låtar från cd -skivor. Så ta AAC. Sämre än Apple loseless men bättre än MP3.

//C

Ja det finns ett jättebra, iTunes ;D Se till så att du har senste versionen av det dock, så ska det inte vara några probs att koda om wma till aac men tänk på att du förlorar kvalite varje gång du byter format.

Mvh Olof

tson57, I use a program known as Exact Audio Copy which will rip my CDs staright into EAC wav or several other formats. I can then transfer those files directly to my ipod via iTunes. It's freeware and you can find it here:

http://www.exactaudiocopy.de/

There have been some discussions at the ipod studio about this as most members there use EAC, AAC or Apple Lossless via EAC or LAME.

1
Bevaka tråden