Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod som dra&släpp-spelare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-08-23 14:59

Hej!
Min far planerar att skaffa en 40-GB:are för att enkelt kunna kontrollyssna på inspelningar som han gjort. Finns det något sätt att bara kopiera över wav-filen till iPoden men ändå kunna lyssna på den i iPodens playlist?

Knappast va, eftersom de låtar man kopierar över inte går att komma åt ifrån finder/windows utan bara från iTunes/tredjepartsprogram, eller hur?

Nåt förslag på hur min far kan göra, om hans arbetsordning skulle se ut så här:

1. Inspelning och nedmixning till wav på en bärbar.
2. Föra över låten till sin iPod från den bärbara
3. Lyssna på ljudfilen...
4. Lägga över den till sin stationära jobbdator samt eventuellt datorn hemma
5. lägga tillbaks den mastrade/klippta ljudfilen på iPoden.

Finns det nåt enkelt sätt att lösa detta på? Han måste ta till tredjepartsprogram, va?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-23 15:23

kika på anapod... http://www.redchairsoftware.com/anapod/
Jag kör med det på min PC... enkelt att kopiera till / från iPoden, byta namn, taggar osv på filer direkt i iPoden mm.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-23 15:56

Eftersom din far ska mixa ner till wav så antar jag att det gäller pc, och då är det som Kainen skriver, Anapod som gäller. Det finns en demo att ladda ner, men den stöder inte överföring från iPod till datorn, vilket den fulla versionen gör. Men det rör sig inte om 25 dollar, så det är ju inga stora pengar...

  • Medlem
  • 2004-08-25 02:01
Ursprungligen av Spyder:

Eftersom din far ska mixa ner till wav så antar jag att det gäller pc, och då är det som Kainen skriver, Anapod som gäller. Det finns en demo att ladda ner, men den stöder inte överföring från iPod till datorn, vilket den fulla versionen gör. Men det rör sig inte om 25 dollar, så det är ju inga stora pengar...

Och jag vill typ samma, men på mac?? finns det nåt?

(nån sa att man hittar dolda foldrar på iPoden med att bara söka på typ .mp3,,,, hmmm verkar inte funka,,, (iPod G3))

tacksam för hjälp,
jodde

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 18:08
Ursprungligen av Jodde:

Och jag vill typ samma, men på mac?? finns det nåt?

(nån sa att man hittar dolda foldrar på iPoden med att bara söka på typ .mp3,,,, hmmm verkar inte funka,,, (iPod G3))

tacksam för hjälp,
jodde

gör en sökning på versiontracker finns flera 'apps' där, sök bara på ipod.

1
Bevaka tråden