Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda garantin

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har redan nu planerat att använda min garanti minst två gånger innan garanti-tiden tar slut men vad är godtagbara orsaker till att få en ny?

Kan jag få ut en ny bara för att den jag har är så repig?

Av vilken orsak behövde du använda garantin? går det att använda den flera gånger?

Du kan inte lämna in den bara för att den är repig eftersom att det inte är ett fabriksfel eller dylikt. Garantin gäller inte för förslitningskador som du själv tillfogat.

Ja du kan använda garantin flera gånger så länge garantin gäller.

Garantin borde gälla på det nya jobbet på ipoden. dvs 1 år på det nya batteriet.
eller om man får en ny, 1år från dagen man får den.
så har jag för mig att garanitn gäller på alla saker här i sverige.

Nej, 1 år från köp. Den "förnyas" inte när du t.ex. gjort ett batteribyte
För övrigt så är det inte ett krav att lämna garanti.

  • Medlem
  • 2004-07-26 22:20

På sin höjd kan du nog säga att dina hörlurar är defekta, jag har för mig att de skickar nya utan att du behöver skicka in dina gamla.

Räkna inte med att få mer än ett batteribyte per iPod. Och räkna inte med att få en ersatt enhet av andra skäl än batteriproblem eller diskhaveri. Apple är rätt stränga av sig.

  • Medlem
  • 2004-07-26 22:32

Jag har använt garantin två gånger. Dels har ipoden pajat (delvis mitt fel men det är en annan historia) och för att hörluararna pajat (plasten lossnat, som för många andra här på forumet).

Hur som helst, Apples produkter är lite dyrare; men man betalar lite mer för att få service, support och bra garanti. Men du kan ju inte få en ipod utbytt för att det är lite repor på den.

Vänta nu allihop!
Hjälp

Ingår det ett batteribyte på den 1 åriga garantin? Får man inget batteribyte efter??! :eek:

Ett batteribyte ingår, förutsatt att det sker inom garantitiden.

DrRotmos : Så jag får lämna in min mini 1 månad innan garantin är slut även om det funkar "perfekt"?, bara för att få ett nytt :)?..

Undrar dessutom en sak till.. köpte ju min iPod från usa, men de kanske haft den i lager i 4 månader innan jag köpte just _Den_ så jag kanske inte har 1 hel års garanti?, eller gäller garantin från då jag fick ipoden (alltså det datumet som står på det "svenska" kvittot jag fick med ? )

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-27 08:37
Ursprungligen av Patrikb:

DrRotmos : Så jag får lämna in min mini 1 månad innan garantin är slut även om det funkar "perfekt"?, bara för att få ett nytt :)?..

Undrar dessutom en sak till.. köpte ju min iPod från usa, men de kanske haft den i lager i 4 månader innan jag köpte just _Den_ så jag kanske inte har 1 hel års garanti?, eller gäller garantin från då jag fick ipoden (alltså det datumet som står på det "svenska" kvittot jag fick med ? )

det är försäljningsdatumet som gäller.

Nej, för att du ska få ett batteribyte måste batteriet ha blivit så försämrat att det braa klarar av att hålla 50% av utlovad laddning.

Ursprungligen av DrRotmos:

Nej, för att du ska få ett batteribyte måste batteriet ha blivit så försämrat att det braa klarar av att hålla 50% av utlovad laddning.

om jag skickar in den, testar dom om batteritiden bara funkar till 50 % och skickar tillbka den om de inte gör det`??

Ingen aning.

Alltså det datum som står på kvittot jag fick med :)?..

Ja ...

1
Bevaka tråden