Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garanti på USA-köpt iPod

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att beställa en iPod mini via en vän i USA och undrar lite över förfarandet vid en eventuell reparation. Blir jag tvungen att skicka iväg härligheten tillbaks över Atlanten eller går det bra att ta det genom Apple Sverige?

All logik pekar ju på det senare alternativet, men Apple och logik rimmar illa ibland.

Jag har för mig att jag läste i en annan "importera iPod ifrån USA"-tråd att Apple hade World Wide-garanti på iPod, PB samt iBook men dock inte stationära apparater så som Powermac och iMac. Med andra ord borde det inte vara några problem.

Kolla i gamla trådar, t.ex. här.

//fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-02-17 15:17

Hur är det med språk i displayen?

Går det att lägga in svenska i en US-köpt iPod?

- Slice -

  • Oregistrerad
  • 2004-02-17 15:25
Ursprungligen av - Slice -:

Hur är det med språk i displayen?

Går det att lägga in svenska i en US-köpt iPod?

Svenska + 13 andra språk finns redan förinstallerat.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-17 15:32

Ålrajt !

New york, here I come !

Tack poya

- Slice -

Tack för hjälpen, Fredrik. Då är det bara att tuta och även köra.

Tänk på att kontakten för laddaren med högsta sannolikhet ser annorlunda ut på USA-iPod. Adapter krävs således.

/M

Eller så laddar man den bara genom datorn...

  • Medlem
  • 2004-02-18 11:55

Jag har en USA-köpt iPod. Det är bara att slita av den USA-specifika pluggen på laddaren och sätta i en vanlig apparatkabel av samma typ som brukar sitta på radioapparater etc. Köpte en kabel för 29 kr på Kjell & Co. Funkar precis som laddaren till en Powerbook etc...

Alternativt kan du köpa Apples World Travel Adapter Kit med en hög olika pluggar för olika länder, borde finnas en plugg däribland som funkar, men det kostar 499kr....
Enkla adaptrar USA->Europa finns även, men jag tycker de är lite klumpiga (har en sådan till min digitalkamera) då kontakten då blir lite "lång".

Precis. Vanligt gristryne funkar ju utmärkt. Kanske inte så Appleigt, men de få gånger man laddar med AC-adaptern kan man nog stå ut med lite sämre estetik.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-02-18 13:33

Jag köpte även ett adapter kit från apple när jag köpte min ipod i New York. Fungerar alldeles utmärkt

Ursprungligen av hedelina:

Precis. Vanligt gristryne funkar ju utmärkt. Kanske inte så Appleigt, men de få gånger man laddar med AC-adaptern kan man nog stå ut med lite sämre estetik.

Funkar fint med en iBook-kontakt med.. o så blir det fint med

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 13:32

Nu längtar jag ännu mer efter min iPod !

Det är lååångt till april =(

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-18 14:56

Jag bytte ut den amerikanska pluggen mot den extra strömkontakt-pluggen som kom med min (svenska) PowerBook. Grattis till en iPod med lite mer kräm (dB) i!

1
Bevaka tråden