Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garanti på iPod ett halvår?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min docka till iPod 15 gig har pajat, vilket jag har anmält till Apple via webben. Nu ringde jag idag för att den inte kommer och då säger killen på Apple support att det bara är sex månaders garanti på detta. jag får visserligen en ny docka gratis, men jag ska få betala admin-avgifter och frakt. Detta gick jag inte med på, så han skulle kolla med sin chef. Ska det inte vara kostnadsfritt för mig ett år för sånt här? Jag köpte iPoden i juni 2003.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-16 16:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ian Curtis
Min docka till iPod 15 gig har pajat, vilket jag har anmält till Apple via webben. Nu ringde jag idag för att den inte kommer och då säger killen på Apple support att det bara är sex månaders garanti på detta. jag får visserligen en ny docka gratis, men jag ska få betala admin-avgifter och frakt. Detta gick jag inte med på, så han skulle kolla med sin chef. Ska det inte vara kostnadsfritt för mig ett år för sånt här? Jag köpte iPoden i juni 2003.

Det står i den garantisedeln som följer med din ipod, och som du accepterar när du köpt och börjar använda din iPod, att du har ett års garanti på alla delar, dvs batteri och docka osv, men efter 180 dagar så har apple rätt at ta ut en administrations avgift för frakter och hantering av garanti ärenden. Det suger av Apple att göra så, jag vet inte om de får göra så, men å andra sidan förstår jag dem, vem skulle inte skicka in sin ipod 1 dag innan garantin går ut och få ett nytt batteri om det var gratis bara för att garantin går ut och det är skönt med ett nytt batteri. Allt står i dokumentationen som följer med iPoden. Juridiskt är det nog inget att göra åt. Men det förlorar ju goodwill på detta.
/MAttias

  • Oregistrerad
  • 2004-01-16 19:45

Ian Curtis. Du tänkte inte på att fortsätta där du började igår; Docken trasig – hur lång tid tar Apple på sig? Bara en tanke...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-01-16 20:01

Det låter mycket tveksamt... Ring eller maila konsumentverket och kolla om det är ok: Konsumentverkets hemsida. Det finns en länk någonstans till de olika konsumentvägledarna i landets olika kommuner.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-16 20:18

Skrev tenta i bla konsumenträtt så sent som igår... Minns jag rätt skall du få grejen fixad utan kostnad för dig. Men jag skulle kolla konsumentverket som iggy föreslog hursomhelst, de är oftast väldigt trevliga på konsumentrådgivningen.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-01-16 20:20

Tror det är så ja, om man inte tagit sönder den själv på något sätt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Skrev tenta i bla konsumenträtt så sent som igår... Minns jag rätt skall du få grejen fixad utan kostnad för dig. Men jag skulle kolla konsumentverket som iggy föreslog hursomhelst, de är oftast väldigt trevliga på konsumentrådgivningen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Ian Curtis. Du tänkte inte på att fortsätta där du började igår; Docken trasig – hur lång tid tar Apple på sig? Bara en tanke...

Nej, det gjorde jag inte. Då kanske jag hade kört på den tråden.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-16 22:49

Jag inhandlade en iPod 3G 10GB på PC Superstore till kampanjpris. 2590kr inkl. moms tyckte jag var helt ok för en 10GB iPod även om den nyligen har ersatts av 15GB. Tyvärr hann inte brorsan mer än lära sig iPoden och lägga över all musik förens den började bete sig konstigt. Till slut frös displayen och enheten svarade inte på knapptryckningar, men fortsatte spela musik i lurarna. Brorsan lyckades inte stänga av den genom reset heller utan fick vänta tills den dog självmant. Nu återstår att se om de ger honom en ny enhet eller om han skall behöva vänta på reparation.

1
Bevaka tråden