Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 3 not found

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu sitter jag där med samma problem i både iPhoto och iMovie, så fort jag vill lägga till musik så säger den "iTunes 3 not found". Låt gå för att jag installerat iTunes 4, men problemet var detsamma innan och man tycker att det kanske borde vara avhjälpt med 4:an.

Med nedanstående instruktioner löste jag problemet för en session, men så fort jag importerade nya låtar till iTunes så var det kört igen, och nu hjälper ingenting. Den lösningen verkar dessutom vara om man har två hårddiskar. Jag har en och problemet har funnits på min Powerbook sen den var ny

Citat:

1) In iTunes , went to File > Export Library... and saved the entire library to an XML file. Quit iTunes .

2) Trashed existing " iTunes 3 Music Library" and " iTunes 3 Music Library.xml" files from ~/Music/iTunes

3) Launched iTunes; chose to import songs manually.

4) Selected iTunes > Preferences... , chose the Advanced tab, and set my iTunes Music Folder to what it used to be. (For me, it was on a secondary HD, and without this step, the process didn´t work.)

5) Selected iTunes > Import... and chose the XML file I had just created in step 1.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 16:37

Uppdatera till iTunes 4, löste i alla fall mitt problem.
Så slapp jag också bry mitt lilla huvud om varför.

Citat:

Skrevs ursprungligen av rundale
Uppdatera till iTunes 4, löste i alla fall mitt problem.
Så slapp jag också bry mitt lilla huvud om varför.

Precis vad jag har gjort, men problemet är detsamma med itunes 4 som med iTunes 3

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 22:03

har precis samma problem... Inget av ovantående har hjälpt

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 10:33

Har också samma problem

Om man markerar en MP3-fil, väljer äpple-I och säger att den ändelsen skall öppnas med iTunes4?
Funkar det på andra åxå då?

Lösningsförslag!

Jag körde Disk Utility och gjorde en "repair permissions" sen startade jag upp från Återskapa Program-skivan och körde "repair disk". Efter det så hittar både iPhoto och iMovie iTunes 4.

Yeeehahhh!!!

1
Bevaka tråden