Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Software 1.2

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-08 23:16

Kanske är gammalt men...
Snokade lite på Apples iPod sida.

iPod Software 1.2
Available in early August, the iPod 1.2 software update adds support for Sound Check, Audible.com, and other new features to iPods.

Känns väl som att den tidiga delen av Augusti snart är över eller...?

Vågar man hoppas på ACC stöd?

Jag antar att nya iPod 10 gb och 20 gb levereras med iPod Software 1.2, så kan de spela AAC så kommer alla andra kunna göra det, men vad jag vet kan inte iPod spela AAC. Men vi får väl se, snart dags för en liten beställning från AppleStore

AAC finns nog inte med i version 1.2.

Versionen kan nog laddas ner när som helst här.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-09 05:02

Har laddat ner, uppdaterat och tömt min ipod och fyllt på den på nytt.

Men nu fungerar inte hjulet!?

jag kan inte göra något med hjulet, dom andra knapparna och mitten knappen funkar.

Det måste ha något med 1.2 för hela dagen funkade ipoden

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikagami:
Har laddat ner, uppdaterat och tömt min ipod och fyllt på den på nytt.

Men nu fungerar inte hjulet!?

jag kan inte göra något med hjulet, dom andra knapparna och mitten knappen funkar.

Det måste ha något med 1.2 för hela dagen funkade ipoden

Har det löst sig?

Anders
(på väg att installera 1.2)

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 08:14

Jag uppdaterade min iPod genast och den fungerar bara bra...
Verkar vara individuellt men problemen. Antagligen nåt som gått fel. Jag tror att det bara är att resetta och sedan prova igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-13 10:11

Jag installerade också direkt... men till min fasa stod det "Koppla inte loss !" hela tiden.. så jag vågade inte... Åkte hemifrån och lät den ligga och "uppdatera" sig i 24h. När jag kom hem igen stod det fortfarande "Koppla inte loss !" ... kom då att tänka på att det någonstans stod något om att man inte skulle ha iPoden liggandes på skrivbordet.. Drog iPoden till papperskorgen och vips(!) så ändrades statusmeddelandet till "Ok att koppla loss !" .... det var alltså bara nya shyssta meddelanden som kom i bruk med nya versionen..

Summan av kardemumman i min söta historia här är:

Den nya versionen fungerar utmärkt och har massa fiffiga funktioner!! Klocka tex, sleeptimer, etc.

Mvh

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 11:01

Yepp. 1.2 fungerar alldeles utmärkt för mig med. Smarta spellistor skulle suttit fint bara men det kommer nog...:-)

D.

  • Medlem
  • 2002-08-13 13:07
Citat:

quote: Yepp. 1.2 fungerar alldeles utmärkt för mig med. Smarta spellistor skulle suttit fint bara men det kommer nog...:-)

den nya uppdateringen har ju smarta spellistor.
har du iTunes3?

funkar utmärkt.

/majk

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-08-13 13:31

Uppdateringen fungerade inte för mig. Efter att ha kört installeringen så sade programmet att jag skulle koppla loss och sätta tillbaka.

Gjorde detta men nu syns bara symbolen som visar att jag skall sätta tillbaka iPoden igen.

Sitter nu med ett kolli som vägrar fungera vad jag än gör.

Ingen fler med liknande problem eller lösningar?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 13:58
Citat:

quote: den nya uppdateringen har ju smarta spellistor

Har 1.2 uppdatering det? Fan, det får jag inte att funka ordentligt i iPoden. Hmmm. Är den smart med låtarna i iPoden eller smart med låtarna i iTunes som den synkar mot?

D.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 15:20

Det är i iTunes 3 du gör de smarta spellistorna. Sedan blir de överförda till podden.

MatsOlov, prova igen. Koppla i och ur, starta om iTunes 3. Starta om datorn. Resetta podden...

Ge inte upp, det kommer att fungera...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-08-13 15:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
MatsOlov, prova igen. Koppla i och ur, starta om iTunes 3. Starta om datorn. Resetta podden...

Ge inte upp, det kommer att fungera...

Har provat det, allt har jag prövat, inget hjälpte... utom att sätta den på laddning

Jag har en gammal PBG3 utan Firewire och kör via ett firewirekort och där finns ingen laddning. Trots att iPoden suttit på laddning i en timma innan jag startade uppgraderingen så räckte tydligen inte strömmen till. Konstigt att den kunde visa symboler i fönstret men inte slutföra uppgraderingen!

Nåja, trots några extra gråa hår så funkar den fint nu igen.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-13 16:12

Min fungerar fortfarande inte.

Jag resettade den med en dator som hade 1.1 då funkade den.

Då laddade jag ner 1.2 på den datorn och resetta igen.

Vips så fungerar inte hjulet igen... grr!

En rätt irriterande fitjure är om man kör Shuffle på ett album och har blandat med olika artister i det albumet. Då spelar den fram tills dess att den hittar en artist eller grupp som har flera låtar med i samma album och sen kör den random enbart på de låtarna tills att det inte finns fler. Först då går den vidare och kör nästa artist tills dess att den hittar ännu en som har fler än en låt i albumet.

1
Bevaka tråden