Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stylewriter har lagt av, var hittar man en ny?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har enm gammal journalist hemma som sitter och skriver på en urgammal mac, Macintosh llsi, vi har en Power PC Mac Performa 5400/180 i reserv. Båda fungerar utmärkt, det stora problemet är att skrivaren Stylewriter har lagt ner. Nu är min fråga hur ska vi få tag i en skrivare med seriella portar, eller finns det möjligtvis någon adapter som kan göra en övergång till USB?
Tacksam för hjälp

Du får nog söka efter en begagnad skrivare. Dessa gamla StyleWriter-skrivare skänks oftast bort numera.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-21 00:16

Jag har en Color StyleWriter 1500 någonstans. Printat kanske 5-10 sidor. Finns i Jönköping.

Varsågod.

  • Medlem
  • 2006-06-21 00:20

Din 5400 har en PCI-plats. Köp ett USB-kort och sätt dit där (ca 200:-) och köp sedan en ny modern skrivare som funkar med OS 9, t ex en HP PSC 1410 (kräver minst OS 9.1) eller annan liknande från dem, så får du scanner och kopiator på köpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-21 09:51

Roselius,

Jag har en gammal, men väl fungerande Epson Stylus Color 740 med seriell, paralell & USB-kontakter.

Den är din för några hundra...!?

Skicka PM om du är intresserad,

-Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-21 11:51

Jag har 2 st stylewriter II i förrådet. Jag har inte testat dem på länge men de borde fungera. Gratis vid avhämtning.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 19:57

Och jag har en Color StyleWriter 2500 samt en Color StyleWriter Pro stående i garderoben... Båda behöver nya färgpatroner, 2500:an har gjort ca 150 utskrifter och Pro:en ca 50 utskrifter totalt. Finns även en Macintosh Performa 5200 stående som tillbehör till skrivarna:-)

Prylarna bortskänkes om någon är intresserad. Finns i Lidköping men kan ev avlämnas i Skövde eller Stockholm (eller önskad X2000-station däremellan) enligt ök.

1
Bevaka tråden