Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskemål om plugins till Safari - Opera mouse gestures, Tabplugin m.m

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-13 17:20

Hej

Nybliven macanvändare och kommer från windows där jag kört opera i 5 år säkert.

Har testat Opera på macen och det känns inte riktigt rätt på något sätt. Gillar safari bättre.

MEN! Några grejer irriterar mig och jag saknar vissa funktioner.

Tex att den öppnar vissa länkar i nytt FÖNSTER, hatar detta, vill bara ha ett fönster med tabs, allt ska öppna i ett och samma fönster med bara nya tabs. Finns det någon plugin som fixar till detta?

Opera mouse gestures, guld värt, måste ha.

Operas sökfunktion i adress-fältet, Tex man skriver bara "g 99mac" så söker den på google efter 99mac.

Känner ni till några plugins eller liknande som grejar detta?

Tack!

Tyvärr finns inga plugins till Safari av de saker du nämner (eller överhuvudtaget) är det bara en sak som du kan ordna och det är nytt fönster, under inställningar kan du ändra till att det ska öppnas i ny tab i stället.
"g 99mac" kan du göra så här istället: kommando-L sedan tab, då hamnar du i Google sökrutan.
Mouse gestures får du leva utan och lära dig kortkommandon istället då kanske du slipper musarm...

I Firefox fungerar "g 99mac"-tricket och mouse gestures finns som plugin, men det kanske du redan visste.

Edit: Såklart finns även tab-inställningen du vill ha

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-06-14 18:02

Jag påbörjade faktiskt en plugin för just "g blahblah", men jag tröttnade av någon anledning. Men finns det intresse så slutför jag den kanske...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-06-15 07:26

kan tipsa om Saft
saft är ett tillägg till safari som mer adblock, fler inställningar, mer kontroll på tabbar osv. Helt klart värt en slant.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-06-15 13:02

Testa Camino. Är själv en switcher sedan 2 dagar tillbaka och gillar den webläsaren skart. Betydligt snabbare än Safari och Firefox, men det går ändå att ändra den till den grad man vill. Tex så har jag en sökfunktion i adressfältet, så den öppnar automatiskt den första träffan den får i Google.
Mouse Gestures och liknande går ju även det att lägga in via plugins.
Som sagt, testa Camino och se ifall du tycker det är bättre.

Cocoa Suite ger dig mouse gestures och Pimp My Safari har en hög med plugins till Safari.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-06-26 00:17

Nu är min sökplugin klar, och det passar väl att göra lite reklam på denna tråden.
Mer info på: http://www.99mac.se/internet/99876-parang-ny-soekplugin-till-safari.html

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 23:17

alt+kringla+f tar dig direkt till googlesökfältet.

finns det någon 'find link'-funktion i safari? det är nog det enda jag saknar, helt ovärderligt när man surfar på laptop.

firefox och camino har men känns lite trixiga på annat sätt, bla har iaf camino den otrevliga egenheten att allt som oftast själv bestämma vilket fönster jag borde ha i fokus...

1
Bevaka tråden