Stor prissänkning på MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-16 10:30

Jo, vid presentationen av MacBook Pro klagades det högljudt över det höga priset. Några andra deltagare kontrade med att Intel skulle göra en större prisjustering nedåt i senare i vår (maj?) som då även skulle påverka priset hos Apple.

Jag har med ljus och lykta letat efter denna diskussion hos 99mac utan resultat. Så frågan kvarstår:

Kommer Intels (förmodade) prissäkning att påverka Apple? [annars behåller Apple priset och ökar prestanda]
Om JA - när då i Sverige?

Det var väl redan i februari som Apple höjde processorkraften från 1,63-> 1,83 och 1,83->2,0 utan att justera priset, men vem vet, det kanske kommer mer om ett tag...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-16 10:41

Nja, jag tänker nog mer på att Intel skulle göra en prissäkning på Core Duo för alla tre farterna. Men med olika mycket: lite för den långsammaste och mycket för den snabbaste. Det refererades även till en srtikel med tabell, men inte hittade jag den heller.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 11:41

Bara för att Intel sänker priserna till mindre ÅF betyder inte det att Apple får samma prisjustering. Apple har ett eget avtal eftersom de är en så pass stor kund.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-16 23:07

Men nu har vi ju fått svaret, så att säga...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-17 00:12

Jepp

Prissänkningen beror nog mer på den svaga Dollarn...

• Oregistrerad
  • 2006-05-17 01:59
Ursprungligen av Simon Templar:

Prissänkningen beror nog mer på den svaga Dollarn...

Troligen, jag kollade upp vad de kostade när de lanserades och det var $1999 och $2499 då också.

1
Bevaka tråden