Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD - > Video - > AC3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Jag vet inte riktigt vad lagen säger om följande .. men jag tror att det är nog många med Mac mini som har gjort följande .. och det verkar som en bra lösning ..

Jag har mängder med DVD-filmer hemma .. och kommer köpa en mac mini efter / under sommaren ... alla filmer är lagligt införskafade .. via CD-ON, köpfilm på videomix .. m.m.

Vad jag har tänkt att göra är att läga över alla filmerna på min Mac mini med Handbrake .. av den enkla anledningen att många skivor börjar bli VÄLDIGT repiga och det skulle vara skönt och smidigt att via FrontRow snabbt kunna bytta film ...

Vad jag förståt så kan man inte med handbreake få med "hela" DVD:n utan enbart filmen .. men å andra sidan gör inte det så mycket eftersom när man väl sett extra materialet .. så har man ...

Gällande DVD - > Handbrake - > Frontrow .... hur bra fungerar det ???
kan man få med kapitel ?, hur går det med Surroundljudet ... ? .. kan man få med Svensk textning ??

är det någon här som har gjort denna lösningen och i så fall hur bra fungerar den ???

//Andy

  • Oregistrerad
  • 2006-05-07 17:03

Förutom DVD Spelaren så är VLC den enda mediaspelaren som klarar att skicka ut Dolby Digital 5.1 via den digitala utgången. Så det funkar inte med Quicktime/FrontRow än så länge.

Jag håller på med samma sak. Har en Mac Mini som sköter all underhållning i vardagsrummet utom de rena TV-funktionerna. Funkar perfekt. Ang Hanbrake: Har inte fått kapitel att funka, men svensk textning är inga problem. Eftersom konverteringen med Handbrake tar sån j***a tid så är det ett tips att först rippa filmerna med Mac The Ripper och sedan lägga alla Handbrakekonverteringarna i en kö så får den stå och tugga i några timmar (dygn).

1
Bevaka tråden