När hämtar apple min dator?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 23:16

Hej,

Har sedan april förra året haft en 17" iMac G5 rev.A. Den har varit inne ett antal gånger för byte av logikkort. Senast kom den tillbaka med ej fungerande superdrive. Efter lite testande och konsulterande med Apple visade det sig att det nya logikkortet troligen var trasigt. Apple valde då att byta ut min dator mot en iMac Intel.

Fick den nya datorn i slutet av februari och Apple sa att de skulle komma och hämta min gammla dator, vilket de ej gjort än. Är det någon som varit med om en liknande situation? Brukar det ta sånn tid?

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-04-24 23:40

Det tar tid. Jag har fått 2 datorer utbytta. Spar sedan kvittot några månader. Ifall de inte själva har koll på vad den tagit vägen.

• Oregistrerad
  • 2006-04-25 01:10

Är i samma situation. Helknäppt, men det har bara gått en vecka än...

Samma här, har haft min trasiga (imac rev. b 20", kasst logikkort flera gånger) kvar sen slutet av februari. Vad tjänar de egentligen på att hämta en kass dator som har utgått ur sortimentet??

• Oregistrerad
  • 2006-04-25 08:13

Nä, det kan man ju undra..., de kanske helt enkelt skiter i det?

• Oregistrerad
  • 2006-04-25 14:14

Man vågar ju inte direkt göra något med den heller... Nån gång kanske de ringer och vill ha den på studts... Vems ansvar är detta igentligen, kan jag hållas för stöld om den inte längre finns kvar om de ringer efter ett år?

• Oregistrerad
  • 2006-04-25 15:29

Ja, det är ju det som är frågan. Man får väl helt enkelt vänta och se...om inget händer får man väl ringa och fråga för att vara på den säkra sidan. De kanske inte vill ha tillbaka den, det är ju ändå en gammal modell. Skulle vara för ev. reservdelar då...

Har ingen aning om hur det fungerar, ska flytta snart och då blir det svårt att få tag på mig Har hört om vissa vars datorer aldrig blev hämtade och som fungerade hjälpligt. Alltid trevligt med en extra dator!

• Oregistrerad
  • 2006-05-11 15:10

Uppdatering av läget:

TNT ringde precis och ska komma och hämta min trasiga dator imorgon.

/P

TNT ringde mig också, nästan precis innan 15:10. Undrar om de väntar ett tag och sen tar ett uppsamlingsheat?

• Medlem
  • Eksjö
  • 2006-05-11 21:04

Eftersom frakt är dyrt och särskilt om man budar saker hit och dit så är det väl troligt att de samlar ihop till en container eller annan stor balja och sedan skickar alltihop.

1
Bevaka tråden