Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 17" finns ute

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då lär ju 15" få sig en DL-brännare rätt snart!

  • Medlem
  • Boden
  • 2006-04-24 17:14

Alla talar om FW 800 vilket låter fantastiskt men på specen jag läst på hemsidan så står det fortfarande 1 FW port på 400....

zappi

  • Medlem
  • Boden
  • 2006-04-24 17:15

Ok.. såg tittade en gång till och upptäckte att jag tittat på specen för 15 tummaren och inte för 17 tummaren, ber om ursäkt.

zappi

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 17:39

Hmm, varför släpper de ngt på en måndag??
Är det kanske ngt annat nytt i görningen?? Hoppas hoppas

Ursprungligen av Calle Sandlund:

Hmm, varför släpper de ngt på en måndag??
Är det kanske ngt annat nytt i görningen?? Hoppas hoppas

NAB mässan öppnade i dag, och det var ganska väntat att den skulle lanseras. Tyvärr kommer vi nog inte att få se något mer på ett tag då inte en enda ryktessida har några tecken på att det ska vara något mer på gång.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 18:49

Var väl ganska väntat att det skulle bli så här? Tvålagersbrännare kändes som det största felet på 15"-aren och även om man kan leva med avsaknaden av FW800, kändes även det som en tokfet kompromiss för ett tidigare releasedatum. Vi får väl hoppas på en felfri första revision 17"...

Nu vill jag se vad 12" har att komma med!

Ursprungligen av Solid:

Moderatorer: Ni får väl ändå ta och låsa dubletttråden och inte originalet!

Jag tror de tänkte såhär: Den andra tråden handlade om att Apple Store var nere, den här handlar om MacBooken specifikt.

Edit: nu förstår jag, du menade den här tråden förstås... well, den var ju faktiskt först. Fast vi kan ju slå samman trådarna också. Rubriken på den här var ju inte så snygg.

Edit 2: jag slog samman trådarna helt enkelt.

Ursprungligen av patrik_j:

Nu vill jag se vad 12" har att komma med!

Det tråkiga är väl att det just nu verkar som om någon 12-tummare inte är pågång för tillfället, om man får tro ryktessajterna (eller så har Apple lyckats hålla det extremt hemligt, men jag tror tyvärr inte det är så).

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 19:26

vill bara upplysa alla som klappar händerna över FW800 porten att många interface blir "nuts" om man använder både FW400 och FW800 samtidigt.
värt att veta...

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

vill bara upplysa alla som klappar händerna över FW800 porten att många interface blir "nuts" om man använder både FW400 och FW800 samtidigt.
värt att veta...

vist tappar man prestanda men det går iaf att läsa in video till externa diskar från en videokamera. Man kan ju använda usb men det ser jag mest som ett interface för möss och liknande

Trevligt!

Nu börjar MacBook likna en Pro dator. När 15' uppdraderats blir det lite mer aktuellt med byte till Intel

dags att sälja.. macbook 2*2,0, 2Gb minne samt har en 23" Alu skärm till salu också så ihop är det ju grymt..
Ge mig en 17" Macbook i byte så kör vi

Synd att inte skärmen pallar 1080 formatet Annars underbar nyhet

  • Medlem
  • 2006-04-24 15:31

men hur kan man få ihop det att det bara är 8 watt timmar mer, större o säkerligen mer slukande skärm o kraftigare processor o ändå får man ut 25% mera batteritid. de där 8 watt timamrna borde snarare kompencera att det är en större skärm som slukar mer. men jag kanske har totalt fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 23:30

Låter trist om det inte händer nåt med 12" eller 13,3". Känns mer aktuellt för den resvane än en klumpig 17" som kostar 30 lax. En 12" el 13" med 100gb HD, 1gb ram, FW800 o DL-brännare som kostar max 17000 kr vore fett. Men verkar inte det mest trovärdiga just nu då.

Jag blir så ooootroligt sugen på det här .D Måste in o testa 17" när den kommer till affären. Så att man vet att den är hanterbar. Har en 14" nu, så om 17" är för stort blir det nog 15"

Den verkar ju trevlig, hittar inget att gnälla på annat än att det hade vart nice att kunna beställa den med ett fetare grafikkort, nått mobilt nvida av senaste snitt kanske...

Nu ligger Powerbooken löst till, jag tappade den i backen häromdan, så dvd'n slutade funka och jag fick en ful buckla i ena hörnet
Kanske läge att slå till på nytt med andra ord.

Har någon koll på om det kommer 2GB's minnesmoduler till de här Macbook'sarna snart?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-25 15:08

Jahopp då var det klart TNT kommer och plockar upp min 15"are vilken dag som helst!
Nu är det bara till att vänta in 17"aren nu då!

Ursprungligen av GaB:

Jahopp då var det klart TNT kommer och plockar upp min 15"are vilken dag som helst!
Nu är det bara till att vänta in 17"aren nu då!

Själv bommade jag returrätten med 2 dagar... Men sånt är livet. Jag nöjer mig med att vara glad för din skull!!! Du kommer få en sjujävla pangdator!

Ursprungligen av etna:

Såg ingen tråd om detta, men nu är iallafall MacBook Pro 17" tillgänglig på applestore (http://www.apple.se/store)

Från 28.495:-

Har beställt en... leverans inom 1,5 veckor! Jag dreglar!

Jockeh66

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-26 22:07
Ursprungligen av jockeh66:

Har beställt en... leverans inom 1,5 veckor! Jag dreglar!

Jockeh66

Tror du verkligen på det!!??

Hoppas du har rätt!!

Bevaka tråden