Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 (iSight) hänger vid vila

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-04-11 21:56

Hej!
Jag har bara haft min iMac G5 20" ett par månader, så om ni svarar, så försök göra det med utgångspunkt från att jag fortfarande kan väldigt litet om Mac.
Mitt problem är att från och med igår så fungerar inte längre viloläget. När jag trycker på strömbrytaren (eller väljer viloläge från apple-menyn) så verkar datorn först gå ner i vila för att sedan omedelbart vakna upp igen. I detta läge hänger den, dvs visar skärmbilden men reagerar inte på vare sig tangentbordet eller musen. Har någon mer erfaren här en idé vad detta kan bero på och vad jag kan göra åt det? Jag har inte installerat någon ny hårdvara/tillbehör. Det enda jag gjort på sistone är att installera den senaste systemuppdateringen till Tiger och att uppgradera från iLife 05 till iLife 06. Jag har dock svårt att tro att det skulle ha något med saken att göra eftersom datorn har gått i vila och vaknat upp på ett korrekt sätt efter dessa uppdateringar. Kan det vara hårdvarurelaterat?

// Hans-Göran

Har du reparerat behörigheterna. Det kan ibland hjälpa lite av varje. Program, Verktygsprogram, Skivverktyg.

Många Macar har ett annat problem och det är att gå i vila med automatik. Då hjälper programmet Lights Out.

1
Bevaka tråden